cele mai bune metode de promovare online

Cele mai eficiente metode de promovare online

5/5 - (2 votes)

Comunicarea digitală a dus la apariția conceptului de digital marketing care înseamnă promovare online. Prin promovare online afacerile, mici sau mari, ajung la un public cât mai mare, iar tu, indiferent dacă ai sau nu o afacere, poți să câștigi bani de pe urma numeroaselor metode de promovare online. Descoperă care sunt cele mai bune metode de promovare online în 2022 și cât poate ajunge un digital marketing salariu!

Ce vei găsi în categoria Promovare online

Aici vei găsi articole utile despre diversele metode de promovare online care îți oferă șansa de a lucra chiar de acasă. Poți scrie conținut pentru un blog, poți administra o pagină de Facebook sau poți chiar să-ți promovezi propria afacere prin rețele sociale pentru a ajunge la mai mulți clienți. Descoperă toate modalitățile prin care poți face marketing digital de acasă!

cum să faci bani pe Pinterest
Mirela - martie 11, 2022

Învață cum să faci bani pe Pinterest în 2022

Pinterest este la ora actuală printre cele mai populare rețele în rândul…
Ce înseamnă marketing afiliat și cum faci bani din afiliere
Mirela - februarie 15, 2022

Cum faci bani din marketing afiliat și cât poți să câștigi

Marketingul afiliat este o nouă sursă de venit care a câștigat multă…
cum faci bani din blog în 2022
Mirela - ianuarie 28, 2022

Cum să devii blogger și cum faci bani din blog

Bloggingul a devenit din ce în ce mai popular, datorită libertății de…
Ghid despre cum să devii influencer Instagram
Mirela - ianuarie 5, 2022

Cum să devii influencer: sfaturi pentru Instagram influencer

Dacă ai ajuns în punctul în care vrei să știi cum să…
cum sa faci bani pe tik tok
Mirela - noiembrie 9, 2021

Cum Faci Bani din Tik Tok 2022: Cele Mai Simple 16 Metode

Tik Tok și-a câștigat popularitatea rapid în rândul utilizatorilor săi, dar mai…
cum faci bani din youtube
Mirela - noiembrie 9, 2021

Ghid monetizare YouTube România 2022: cum faci bani din YouTube

Te întrebi cum faci bani din YouTube în 2022? Află că există…
Vezi cum faci bani din instagram!
Mirela - noiembrie 8, 2021

Cum faci bani din Instagram: 8 metode de monetizare Instagram

Cu o medie de aproximativ 300 de milioane de utilizatori zilnic, rețeaua…
cum faci bani pe Facebook
Mirela - septembrie 21, 2021

Cum faci bani pe Facebook: cele mai eficiente 13 metode

Cu siguranță, Facebook este în continuare cea mai mare rețea socială din…

Ce este marketingul digital?

Te întrebi ce înseamnă digital marketing? Marketingul digital se referă la diverse metode promovare online a brandurilor prin diverse canale de comunicare digitală, cum ar fi social media, e-mail, website-uri, aplicații mobile, cu scopul de a ajunge la potențiali clienți și de a interacționa cu cei deja existenți.

Orice campanie de promovare care implică internetul sau un dispozitiv electronic și mesaje text împreună cu mesaje multimedia (imagini, video, etc) face parte din digital marketing.

Marketingul digital permite colectarea datelor despre consumatori și comportamentul acestora; datele vor ajuta la optimizarea și crearea campaniilor viitoare pentru ca brandurile să se adreseze publicului potrivit la momentul potrivit cu mesajul potrivit. Să nu uităm că utilizarea internetului este în creștere, așa că șansele de a atinge mai mulți consumatori în spațiul digital sunt mai ridicate.

Acum că ai aflat ce este digital marketing, vei descoperi și cele mai cunoscute și eficiente metode de promovare online pentru a-ți face o imagine de ansamblu cu privire la posibilitățile de lucru din acest domeniu.

De reținut faptul că fiecare afacere, mică sau mare, apelează în prezent la una sau mai multe metode promovare online pentru a ajunge la un public cât mai mare și a genera mai multe vânzări.

Deci, este util să cunoști diverse metode de promovare online fie că deții o afacere (pentru a le implementa), fie că ești în căutarea unor noi posibilități de a face bani de acasă în timpul liber sau ca job full time (sunt necesare metode de promovare a afacerii, iar tu poți câștiga bani din promovarea mai multor afaceri).

TOP 20 cele mai bune metode de promovare online în 2022

Atunci când vine vorba de succesul afacerii tale, pentru a avansa, e nevoie de mai mult decât o creare site gratuit: ai nevoie să faci o promovare afacere online. Haide să vedem împreună cum să îți promovezi afacerea, astfel încât să câștigi mai mulți clienți și să generezi mai mult profit.

Iată cele mai bune metode de promovare online, indiferent dacă ai propra afacere sau promovezi alte afaceri:

  1. SEO Digital Marketing
  2. Content Marketing
  3. Blogging
  4. Promovare online pe Facebook
  5. Promovare online pe Instagram
  6. Promovare online pe Tik Tok
  7. Promovare online pe YouTube
  8. Promovare online pe LinkedIn
  9. Promovare online pe Pinterest
  10. Promovare online pe Twitter
  11. Concursuri în social media
  12. Promoții speciale
  13. Podcasturi
  14. Webinarii
  15. PPC marketing
  16. E-mail marketing
  17. Parteneriate online
  18. Marketing afiliat
  19. Ghiduri și ebooks
  20. Colaborări cu influenceri

Află în continuare cum să îți promovezi afacerea (sau alte afaceri) prin fiecare din aceste 20 metode de promovare online și vezi care se potrivesc cel mai bine sectorului promovat!

1. SEO Promovare pe Digital Marketing

Una dintre cele mai populare și eficiente metode de promovare magazin online în 2022 este Search Engine Optimization sau SEO Digital Marketing. Dar știi ce înseamnă SEO în marketing?

SEO se referă la tehnicile prin care poți face ca pagina unui brand să apară cât mai sus în căutările Google (sau altor motoare de căutare) pentru un anumit cuvânt cheie pentru care este optimizată pagina și să pară atractivă pentru utilizatori, cu scopul final de a accesa pagina respectivă, deci a aduce trafic unui site.

Pentru ca o pagină să fie afișată printre primele rezultate atunci când utilizatorul face o căutare online, sunt luate în considerare mai multe criterii, printre care cele mai importante sunt calitatea conținutului, nivelul de interacțiune al utilizatorului cu site-ul, optimizarea pentru dispozitive mobile și numărul și calitatea link-urilor de tip inbound (link-uri care vin de la un site către site-ul tău).

Strategia de SEO Marketing trebuie să se concentreze atât pe tehnicile de optimizare on page (au în vedere strict conținutul paginii, deci se vor optimiza cuvintele cheie, descrierea meta, titlul SEO, url-ul, link-urile interne și bineînțeles conținutul propriu-zis pentru a fi cât mai complet și calitativ), cât și pe tehnicile de optimizare off page (au în vedere autoritatea site-ului, link-urile de tip inbound, etc.).

2. Metode de promovare online: content marketing

Din seria de metode de promovare online face parte și content marketingul sau marketingul de conținut. Acesta presupune realizarea unui conținut calitativ pentru targetul unui brand și care să corespundă cerințelor/ căutărilor consumatorilor asociați site-ului brandului în cauză.

Conceptul de marketing online de conținut este în strânsă legătură cu SEO Digital Marketing, este de fapt o componentă a acestei metode de promovare a unui site.

În general, tipurile și metodele de digital marketing trebuie privite global pentru că brandurile folosesc mai multe metode de promovare magazin online, iar toate acestea se influențează reciproc.

Deși uneori nu este recunoscută importanța conținutului de calitate, acesta este un factor important care influențează nivelul interacțiunii cu potențiali sau actuali consumatori, dar și autoritatea și reputația pe care un brand le are în mediul online.

Află mai multe despre cum poți scrie articole pentru bani!

Un conținut de calitate pentru publicul țintă, care să răspundă nevoilor acestora, se poate transforma în oportunități la fel sau poate chiar mai mari decât publicitatea clasică plătită. Crearea unui conținut de calitate necesită timp, însă efortul va fi răsplătit.

Pentru crearea de conținut se pot utiliza postările pe blog pentru un conținut detaliat sau infografice pentru reprezentarea grafică a mesajului pe care vrei să-l transmiți. Se recomandă utilizarea concomitentă a textului și imaginilor.

Numeroase oportunități de lucru în content marketing sau SEO content se pot găsi pe Fiverr România.

3. Promovare online prin blogging

Din categoria cele mai eficiente metode promovare online face parte și blogging-ul, oricine putând să-și deschidă un blog chiar gratuit, atât timp cât își dedică timp și tratează cu seriozitate acest aspect. Unele companii au chiar propriul blog prin care atrag clienți prin postări frecvente, dar chiar și acestea caută postări de tip guest blog, adică articole despre serviciile companiei, postate pe alte site-uri. Aici poți interveni tu cu propriul tău blog.

Pentru ca blogul tău să fie unul convertibil, adică capabil să producă vânzări pentru afacerile promovate, trebuie să-ți construiești o comunitate în jurul blogului, în care să ai o anumită autoritate în sensul ca recomandările date de tine să fie luate în serios.

Poți accepta postări de tip guest blog pe blogul tău dacă acestea sunt de interes pentru comunitatea și dacă corespund cu identitatea online pe care ți-ai creat-o. Spre exemplu, dacă ești un blogger de fashion, nu te aștepta ca un blog guest despre gastronomie să aducă conversii colaboratorului tău. Acceptă colaborări care pot crea rezultate și astfel vei putea să obții colaborări pe termen lung și să-ți creezi o bună reputație.

Conținut de calitate, postări frecvente (cele puțin de 2 ori pe săptămână), actualizări constante și recomandări oneste – acestea sunt ingredientele unui blog de succes.

Dacă ești în căutarea unei metode de promovare pe internet a afacerii tale, poți face o promovare online prin intermediul blogului. În felul acesta, poți prezenta clienților tăi modalitățile prin care serviciile sau produsele tale pot să îi ajute și ce beneficii au. În general, oamenii își doresc să găsească o rezolvare la problemele lor. Tu le poți explica cum pot să găsească o rezolvare la aceste probleme. Blogul este o metodă eficientă de promovare online gratuită.

Prin intermediul blogului, vei avea ocazia și de a interacționa cu clienții tăi, aflând astfel punctul lor de vedere și așteptările pe care le au de la produsele tale. Pe lângă acest tip de comunicare deschisă, poți deveni un exemplu pentru clienții tăi, sau chiar un sfătuitor.

Mai multe despre cum să devii blogger găsești în articolul din link.

Promovare online metode: Marketing Digital Social Media

Știi ce înseamnă social media marketing? La orice brand te-ai gândi în momentul de față, cu siguranță îți vine în minte cel puțin o rețea socială unde brandul creează conținut și acest lucru se datorează faptului că orice companie, orice afacere a integrat deja în strategiile ei de promovare conceptul de online marketing digital social media.

Promovarea online prin diverse platforme de social media, cum ar fi Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Tik Tok sau LinkedIn, cu scopul de a crea conversații online cu utilizatorii se numește social media marketing. În prezent, fiecare brand deține cel puțin o rețea socială unde creează conținut constant pentru a interacționa cu utilizatorii și a-i transforma în consumatori.

Fiecare platformă de social media permite anumite modalități de promovare online. Spre exemplu, printre metode de promovare pe Facebook se numără sponsorizările, afilierea și concursurile.

Avantajele acestei metode de promovare online pentru afaceri sunt multiple, dar menționăm costul redus, generarea de trafic pe site și reputația brandului, factor foarte important în mediul competitiv de astăzi. De asemenea, să nu uităm de oportunitățile pe care marketing digital social media le oferă pentru crearea de conținut multimedia: text, imagine, video.

Social media te poate ajuta și pe tine să câștigi bani făcând promovare online de acasă pentru brandul tău (dacă deții o mică afacere) sau pentru alte branduri, fiind recompensat pe măsura eforturilor tale.

4. Promovare Facebook

Promovarea pe această rețea socială îți poate crește numărul de clienți destul de mult, deoarece rețeaua are un număr mare de utilizatori. Pentru a funcționa cu succes, este necesar să faci o promovare Facebook cât de cât constantă, fără întreruperi prea mari.

Nu fi prea invaziv/ă sau prea insistent/ă, altfel riști să îndepărtezi clienții. Postează regulat noutăți despre promoțiile și discounturile pe care le oferi. Află mai multe despre cum faci bani cu Facebook!

5. Promovare Instagram

Dacă alegi să faci o promovare Instagram, cu siguranță nu vei regreta. Întocmai ca Facebook, rețeaua însumează un număr mare de utilizatori. Te poți folosi de hashtag-urile populare care pot fi relevante pentru afacerea ta.

În plus, fii atent/ă la termenii utilizați pe rețea și încearcă să ții pasul cu ei. În felul acesta, promovarea va avea un efect mai mare în fața publicului.

Citește mai multe despre cum poți face bani din Instagram!

6. Promovare TikTok

Este o altă rețea care este populară în rândul utilizatorilor. Poți face o promovare TikTok, mai ales dacă ai un număr mare de urmăritori. Ar trebui să respecți formatul rețelei și să faci promovarea sub forma unui clip video.

Nu ezita să te prezinți, deoarece oamenii apreciază mult să cunoască omul din spatele afacerii. Prezintă și clipuri cu diverse situații din „spatele cortinei” – în felul acesta, urmăritorii tăi se vor simți mai apropiați de tine și vor avea senzația că te cunosc mai bine.

Mai multe informații despre cum faci bani cu Tik Tok poți afla în articolul din link.

7. Metode de promovare online: YouTube

YouTube este una dintre metode de promovare online care sunt pe placul utilizatorilor de social media. Având un public vast, platforma poate oferi reale modalități de promovare a unei firme. Postează clipuri despre tine, afacerea ta și produsele / serviciile pe care le promovezi.

Citește cum faci bani din Youtube și află toate modalitățile prin care poți monetiza canalul tău de YouTube!

8. Fă o promovare online prin LinkedIn

Linkedin este inclusă în metode de promovare online aflate mereu la îndemâna antreprenorilor. Fiind definită ca o rețea prin intermediul căreia se promovează profesioniștii din diverse domenii, Linkedin poate fi locul oportun unde să te promovezi pentru a colabora cu alți antreprenori.

9. Metode de promovare online: Pinterest

De-a lungul timpului, Pinterest a câștigat teren. Poți elabora strategii de promovare prin care să combini promovarea pe anumite rețele sociale cu cea de pe Pinterest. Această combinație funcționează bine pentru vânzarea de produse, pe Pinterest putând posta multe poze ale acestora.

Vezi idei concrete despre cum faci bani pe Pinterest!

10. Promovare pe internet: Twitter

Deși Twitter nu este o rețea foarte populară la noi în țară, promovându-te pe Twitter poți câștiga clienți în afara țării și e posibil să găsești noi parteneri externi.

11. Promovare online prin concursuri pe social media

O altă metodă de promovare pe internet la care apelează des brandurile și pe care o poți folosi în avantajul tău pentru a obține bani din social media este dată de concursurile online sau giveaway-urile de care sigur ai auzit.

Fiecare concurs are scopul său, poate fi colectarea adreselor de e-mail pentru o viitoare campanie, promovarea unui nou produs / serviciu sau simpla mărire a comunității online prin obținerea mai multor aprecieri pentru pagină și urmăritori.

Astfel de concursuri pot fi organizate fie direct de brandul în cauză, pe propriile canale de comunicare, fie prin colaborare cu influenceri, bloggeri sau vloggeri, care vor folosi canalele lor de comunicare (o pagină de Facebook, Instagram, etc.) pentru a lansa și promova concursul.

Concursurile mereu au fost o atracție, deci sunt puține șanse să dai greș prin această metodă. În felul acesta vei obține mai mulți subscriberi și mai urmăritori ai activității tale. Utilizează această metodă pentru a răsplăti cel mai activ urmăritor al tău și pentru a-ți spori urmăritorii pe alte rețele!

12. Fă o promovare online prin intermediul promoțiilor

Folosește-te de promoții pentru a-ți răsplăti clienții, atât pe cei noi veniți cât și pe cei vechi. Poți oferi reduceri sau poți oferi mici cadouri personalizate pentru anumite achiziții. Uneori, micile atenții contează enorm de mult.

13. Metode de promovare online: podcasturi

Fără îndoială, podcasturile au câștigat foarte mult teren în ultimul timp, existând în prezent un podcast pe orice subiect. Un podcast este precum o emisiune la radio pe care o asculți în fundal, în timp ce te ocupi de altceva.

Trebuie să înțelegi că audiența unui podcast este diferită de alte tipuri de conținut prin faptul că vizualul nu mai joacă rolul principal, ci componenta sonoră. Cei care ascultă podcast o fac de obicei ca activitate complementară.

Spre exemplu, ascultă podcast în timp ce scriu un articol sau lucrează la un proiect, în drum spre serviciu, în pauza de masă, în drum spre casă sau în mașină. Podcasturile sunt metode de promovare pe internet care sunt ușor de accesat, datorită faptului că sunt în format audio și pot fi ascultate oricând.

Chiar dacă ai putea crede că deja au fost epuizate subiectele de abordat într-un podcast, poți mereu să mergi pe direcția unui podcast deja existent dar cu o abordare total diferită. Poți face bani din podcast prin diverse metode promovare online, cum ar fi afiliere, sponsorizare sau vânzare de produse.

Acest gen de promovare afacere online poate fi gratuită sau plătită. Poți alege să îți creezi de unul singur podcasturi sau poți opta pentru ajutorul unui profesionist pentru a ajunge mai ușor la ascultători. Poți include în podcasturi o promovare afacere subtilă, serviciile tale fiind prezentate ca un ajutor sau oportunitate.

14. Fă o promovare afacere prin webinarii

Te poți folosi de webinarii pentru a te apropia de clienții tăi. Precum podcasturile, webinariile sunt metode de promovare care sunt percepute mai repede de către clienți. Folosește-te de această metodă de promovare și comunică cu urmăritorii tăi și cu potențialii clienți, pentru a le afla nevoile și dorințele.

15. Promovare online metode: PPC marketing

Pay-per-click sau PPC marketing online se referă la acele anunțuri pe care le vezi de obicei pe Google sau pe alt motor de căutare în primele rezultate și pentru care marketerii plătesc de fiecare dată când un utilizator accesează anunțul respectiv. PPC este exact opusul marketingului de tip SEO.

Dacă SEO Marketing aduce trafic organic, adică gratis, PPC aduce trafic plătit, însă costurile nu sunt în zadar pentru că nu se plătește pentru afișarea anunțului, ci atunci când cineva dă click pentru a ajunge într-adevăr pe pagina respectivă.

Anunțurile se afișează primele, înainte de rezultatele obținute prin SEO, iar utilizatorii tind să acceseze primele pagini, deci importanța integrării acestei modalități de promovare în strategia de marketing a unei companii este evidentă.

Deci, între anunțurile plătite (adică pagini) și paginile afișate organic, prioritate au cele plătite, însă între două anunțuri plătite, care va fi cel prioritar? Aici trebuie să știi că așa cum Google oferă un rank paginilor în funcție de anumiți factori pe care îi poți folosi pentru optimizarea SEO, tot așa Google oferă un rank anunțurilor după anumite criterii precum:

  • calitatea anunțului;
  • relelvanța anunțului pentru cuvântul cheie căutat de utilizator;
  • calitatea landing page-ului (pagina la care ajunge utilizatorul odată ce dă click pe anunț);
  • suma licitată PPC utilizată în Google Ads.

Fă o promovare Google Ads

O promovare Google Ads îți poate aduce un număr mare de potențiali clienți. Este un instrument foarte eficient de marketing online, așa că nu ezita să te folosești de el. Printr-o promovare Google Ads vor fi organizate campanii publicitare care vor ajunge la publicul tău țintă. Având în vedere faptul că peste 90% din căutări sunt efectuate pe Google, o promovare Google Ads va fi cu siguranță eficientă.

16. Modalități de promovare online prin e-mail marketing

Atunci când brandurile au diverse reduceri, evenimente sau alt tip de conținut relevant pentru audiența sa, acestea aleg să transmită noutățile/ informațiile prin e-mail, deci fac e-mail marketing.

Practic, brandurile trimit un mesaj promoțional pe care speră că audiența îl va vedea și îl va deschide. Bineînțeles, pentru ca mesajul să fie deschis acesta trebuie să conțină informații de interes pentru audiență. Vei avea nevoie de liste de audiențe pe care le poți obține din datele colectate cu ajutorul campaniilor de social media și trebuie să stabilești ce mesaj va fi direcționat către fiecare audiență.

În cazul în care vrei să îți creezi un site de vânzări online, această metodă de promovare online îți va fi foarte utilă pentru a atrage noi clienți către site și pentru a-i face pe clienții deja existenți să se întoarcă pe site-ul tău. Nu uita, intențiile consumatorilor sunt diferite, deci trebuie să direcționezi mesaje diferite în funcție de intențiile consumatorilor tăi!

Campaniile de e-mail marketing online pot cuprinde newslettere pentru abonarea la blog, e-mail-uri de bun venit către utilizatorii noi, promoții pentru o anumită perioadă a anului (Crăciun, Black Friday, etc) sau sfaturi și informații utile pentru utilizatori în funcție de momentul în care se află ei în relație cu brandul (dacă sunt clienți noi, dacă au achiziționat deja produse/servicii, dacă sunt consumatori fideli etc).

Odată ce vei fonda campanii promoționale, vei dobândi mai mulți subscriberi cărora te poți adresa direct prin intermediul anumitor newslettere. Newsletterul face parte din acea categorie de strategii de promovare pe internet prin intermediul cărora te poți face remarca de către potențialii clienți.

17. Metode de promovare online: parteneriate

Încearcă să închei parteneriate cu alți antreprenori, prin intermediul cărora să îți promovezi serviciile. De exemplu, dacă ești furnizor de aranjamente florale, poți încheia un parteneriat cu un producător de ambalaje. În felul acesta, vă puteți promova reciproc.

18. Modalități de promovare online: marketing afiliat

Printre cele mai eficiente și utilizate metode de promovare online 2022 se numără și afilierea. Prin marketing afiliat ne referim la promovarea pe care tu o poți face pentru o altă afacere și care îți va aduce un comision de fiecare dată când un consumator achiziționează produsul/serviciul afacerii pe care o promovezi.

În cazul în care tu ești afiliatul vei primi comision pentru fiecare achiziție a produsului/serviciului promovat de tine prin diverse canale digitale, iar în cazul în care ești cel care deține afacerea, vei plăti afiliatul pentru fiecare vânzare pe care te ajută să o faci.

Tipul de marketing afiliat îți dă oportunitatea de a lucra cu o singură afacere online sau cu mai multe, în acest caz posibilitățile de câștig fiind mai mari. Ca persoană care lucrează cu afiliați va trebui să furnizezi instrumente de promovare online și diverse oportunități pentru a face promovarea eficientă, iar ca afiliat va trebui să știi cum să utilizezi instrumentele primite pentru a atrage potențiali clienți către afacerea pe care vrei să o promovezi.

Citește mai mult despre cum faci bani din marketing afiliat!

19. Metode de promovare online: ghiduri și e-books

Ne place sau nu, oamenii sunt interesați de problemele pe care brandurile le pot rezolva, nu de brand în sine. De aceea, atunci când vorbim de modalități de promovare online nu putem ignora ghidurile sau cărțile electronice (ebooks). Prin intermediul acestora poți rezolva problemele clienților sau potențialilor clienți, motiv pentru care sunt atât de eficiente și vei primi mereu un răspuns pozitiv la acestea.

Prin intermediul acestei modalități de promovare online poți obține mail-urile consumatorilor pentru o campanie viitoare. Tot cu ajutorul acestei metode de promovare online poți răspunde la diverse probleme prin newslettere săptămânale cu articole de tip ghid, câștigându-le astfel încrederea și creându-ți o reputație cât mai bună în domeniul / nișa în care activezi.

În cazul în care prin afacerea ta promovezi produse, atunci poți crea un ghid de utilizare optimă a acestora. În cazul în care promovezi servicii, atunci poți crea un ghid sau un e-book care să detalieze modul în care îi poți ajuta sau le poți ușura traiul de zi cu zi.

Dacă ai un ebook pe care vrei să-l vinzi, vezi cum poți vinde cărți pe Amazon!

20. Promovare pe internet: colaborări cu influenceri

Influencerii au acces la un public foarte larg. Chiar dacă acest lucru presupune o investiție mai consistentă, nu ezita să o faci, deoarece influencerii chiar îți pot aduce noi clienți.

De exemplu, un influencer care are peste 100.000 de urmăritori, poate cere și peste 700 de dolari pe postare. Însă, dacă această investiție generează venituri mare, atunci merită investiția.

Promovare pe internet: în ce să investesc

La un moment dat, utilizarea de metode gratuite de promovare online nu sunt suficiente pentru a propulsa pe piață suficient afacerea ta. Atunci, următorul pas constă în elaborarea de strategii de promovare pe internet mai eficiente, adică plătite. Cum să îți promovezi afacerea online pentru a avea mai multe rezultate pozitive? Iată răspunsul:

Investește în reclame

Reclamele ajung ușor la utilizatorii de interes, prin intermediul radioului și al televizorului. Chiar dacă acest lucru presupune anumite investiții bănești, nu ezita să o faci, deoarece multe persoane utilizează aceste două canale de comunicare.

Promovează-te prin Facebook Ads

Și rețeaua Facebook are un sistem de promovare a afacerilor. Având acces la un număr mare de utilizatori, în felul acesta îți poți promova cu succes afacerea. Campaniile de marketing desfășurate prin intermediul Facebook Ads îți poate crește numărul de clienți.

Investește în servicii SEO

Optimizarea joacă un rol esențial în promovarea afacerii tale. Optimizarea îți aduce așa numitul trafic organic, generat pe baza cuvintelor cheie utilizate. Un site sau un blog optimizat îți va aduce un număr mai mare de utilizatori. Dar pentru a atrage acel trafic organic, vei avea nevoie de insight-uri pe care le poți obține doar prin intermediul unor instrumente plătite, cum ar fi Ahrefs sau Search Console.

De asemenea, poți investi în angajarea unui specialist SEO care să se ocupe de întreaga strategie și care îți va aduce rezultate mult mai optime.

De ce va fi nevoie mereu de metode de promovare a afacerii?

Dacă te întrebi ce domeniu este de viitor în ceea ce privește oportunitățile de muncă, cu siguranță marketingul online se află în top. În continuă dezvoltare și mereu solicitate de companii, aceste metode de promovare a unui site sau a unei afaceri vor oferi mereu locuri de muncă atât part-time, cât și full-time.

Descoperă în continuare motivele pentru care va exista mereu o cerere pentru modalități de promovare online! Deci, ai putea lua în considerare dobândirea cunoștințelor în acest domeniu dacă vrei să ai o carieră profitabilă atât acum, cât și pe viitor.

  • Rezultate ridicate la costuri reduse

În comparație cu promovarea tradițională prin intermediul ziarelor, posturilor TV sau canalelor radio, campaniile prin metode de promovare a unui site sunt mult mai eficiente. Eficiența este dată de rezultatele ridicate, cum ar fi răspândirea geografică mai largă sau atingerea unei audiențe numeroase, costul fiind mai redus decât în cazul achiziționării unui spațiu într-un ziar sau a unui minut la TV.

De asemenea, controlul este mult mai ridicat când ne referim la metode de promovare online, marketerii putând știi cu exactitate numărul de persoane care au văzut promovarea, dar și comportamentul lor odată ce au văzut-o.

  • Evaluare continuă, rezultate cuantificabile

Vorbind despre control am ajuns la al doilea motiv pentru care companiile de azi necesită metode de promovare a afacerii: evaluarea și cuantificarea rezultatelor. După ce ai dat startul unei campanii de marketing online 2021, aceasta va fi evaluată chiar în timpul rulării acesteia pentru a vedea rezultatele și a găsi modalități de îmbunătățire.

Bineînțeles, și în cazul promovării tradiționale este necesară evaluarea, însă cum poți face evaluarea în acest caz? Nu este imposibil, dar cu siguranță dificil și foarte costisitoare la preț și timp.

În schimb, platformele de digital marketing îți oferă datele de care ai nevoie pentru a evalua oricând compania ta: număr de interacțiuni în social media (likes, shares, comentarii), numărul de abonați la newsletter, rata deschiderii la e-mail-uri, numărul de vizite pe site, timpul petrecut pe site, etc.

Poți estima mai exact numărul de persoane interesate de produsele și serviciile tale datorită instrumentelor. În plus, feedbackul e mult mai ușor de obținut.

  • Personalizarea campaniilor într-un mod cât mai simplu

Marele avantaj al diverselor metode de promovare magazin online este că îți permite să livrezi mesajul potrivit la momentul potrivit fiecărei audiențe în funcție de interesul pe care îl are fiecare audiență în afacerea ta. Deci, nu vei direcționa aceleași mesaj unei audiențe care abia a vizitat site-ul tău și unei audiențe care a tocmai a lăsat produse în coșul de cumpărături, dar nu a finalizat comanda.

Prima audiență se află încă în stadiul de informare despre afacerea ta, în timp ce a doua audiență deja a descoperit produsele tale, este interesată să le cumpere, dar are nevoie de încă un motiv pentru care să facă pasul final. Oferă-i acestei audiențe un motiv în plus pentru a finaliza cumpărăturile și campania ta de marketing online 2021 va fi de succes!

  • Crearea unei legături cu consumatorii

Dacă în publicitatea tradițională, comunicarea este unidirecțională, de la brand către consumatori, atunci când vorbim de marketing online 2022, vorbim de comunicare bidirecțională pentru că atât brandul, cât și consumatorii pot iniția procesul de comunicare, iar rețelele sociale online sunt cel mai bun exemplu în acest sens.

Prin implementarea unei metode de promovare online prin social media, se pot crea legături reale între brand și consumatori, iar o astfel de legătură înseamnă vizibilitate sporită a brandului asigurată chiar de consumatorii săi care vor interacționa cu brandul nu doar prin like-uri, dar și prin comentarii și distribuiri sau chiar recomandări către prieteni.

Această vizibilitate generată de consumatori atrage după sine și credibilitate asupra produselor/ serviciilor promovate, dar și o bună reputație, care nu poate lipsi din rețeta unui marketing online 2022.

  • Targetare specifică

Am mai menționat targetarea anterior, însă este atât de importantă încât trebuie detaliată. Companiile de astăzi vor implementa strategii de online marketing digital sau vor angaja experți pentru a putea ajunge cu mesajele lor exact la audiența cea mai dispusă pentru a cumpăra produsele/serviciile sale.

Targetarea specifică este unul dintre minusurile publicității tradiționale, însă tehnicile de marketing online 2021 permit targetarea specifică. Spre exemplu, în cazul unei reclame pe Facebook sau o altă rețea socială, poți face o campanie adresată unui target în funcție de vârstă, sex, locație, interese sau comportament.

Digital Marketing salariu: cât poți câștiga în domeniu

Online marketing digital oferă multiple oportunități de carieră și având în vedere evoluția mijloacelor de comunicare, poți fi sigur că este o carieră de viitor, un mare avantaj fiind faptul că poți lucra de acasă ca freelancer sau dintr-o agenție, beneficiind în ambele cazuri de un digital marketing salariu atractiv.

Există agenții specializate în digital marketing la care apelează marile brandurile pentru realizarea campaniilor digitale, iar companiile mai mici de obicei au un departament propriu de marketing digital, fără să apeleze la o agenție de marketing digital.

În plus, dacă îți construiești un brand personal online, poți face bani din promovarea altor afaceri.

Probabil te întrebi ce salarii marketing România există și din moment ce ar fi dificil să spunem cât se câștigă din marketing în general, vom prezenta estimativ ce salarii digital marketing poți primi pe cele mai des întâlnite posturi din acest domeniu.

Digital Marketing salariu pentru un content writer/ copywriter

Indiferent de tipul de marketing despre care vorbim, conținutul este baza, așa că mereu este nevoie de un content writer care să scrie postările pentru blog sau de un copywriter care să scrie textele atractive dintr-o reclamă, iar digital marketing salariu pentru un astfel de job poate să răspundă foarte bine nevoilor tale.

Un content writer sau copywriter jonglează foarte bine cu gramatica limbii în care redactează și știe cum să utilizeze instrumente online care îi oferă insight-uri despre interesele audienței sale. Conținutul ar trebui mereu să răspundă cerințelor audienței și să ajute la îndeplinirea obiectivelor pe termen scurt sau lung ale companiei.

Dacă arta scrierii este unul dintre plusurile tale, te poți gândi serios la a face din această pasiune o carieră care să-ți aducă bani chiar fără necesitatea de a te duce la un birou.

Din content writing sau copywriting poți obține între 500 – 1000 euro / lună dacă lucrezi pe baza unui contract pe o anumită perioadă și aproximativ 2 – 3 euro / 100 cuvinte, salariul fiind diferit în funcție de numărul de ore lucrate, forma de lucru (pe bază de contract lunar sau freelancing), experiența în domeniu și limbile în care poți scrie.

Social media manager

Fiecare companie sau agenție are și un social media manager și există chiar agenții de social media. Într-o agenție de social media vei găsi toate joburile relaționate cu rețelele sociale, de la social media junior la social media expert. Avantajul acestui job, precum multe alte joburi în domeniul de digital marketing, este faptul că poți lucra de acasă făcând freelancing în România.

Un social media manager înțelege capacitățile fiecărui canal de social media și poate decide care sunt canalele cele mai potrivite pentru ca brandul să le includă în strategia de social media.

Acesta va crea vocea brandului prin postări regulate care să se înscrie în același tipar și care la un moment dar vor face utilizatorii să asocieze postarea cu brandul fără a vedea măcar numele brandului în postarea respectivă. Aceste postări vor fi trecute într-un calendar editorial care include tipul postării, data la care va fi publicată, textul și vizualul (care poate fi o imagine, un gif sau un video).

Pe lângă planul editorial lunar, se va ocupa de campaniile de social media și va interpreta datele din campaniile anterioare pentru crearea unor campanii mult mai eficiente.

Social media manager salariu România diferă în principal în funcție de experiența în domeniu. Astfel, un social media manager salariu România pentru un manager care are între 2 – 5 ani de experiență va câștiga între 700 – 1000 euro net.

Un manager cu peste 5 ani de experiență poate câștiga peste 1.500 euro net/lună. Bineînțeles, pentru a opta pentru un astfel de post trebuie să înțelegi foarte bine ce înseamnă digital marketing și cum poți îmbina mai multe canale de comunicare pentru o strategie eficientă.

De regulă, un manager de marketing are nevoie și de un asistent, iar asistent marketing salariu este de 500 – 900 euro net / lună, în funcție de experiență.

Digital Marketing salariu pentru un community manager

Poate părea similar cu social media manager, însă un community manager se axează mai mult pe crearea unei comunități online care să sprijine brandul și să-i crească vizibilitatea. Construirea acestei comunități online se face prin crearea unui conținut interactiv și în concordanță cu așteptările și dorințele publicului care ulterior va interacționa cu postările prin like-uri, comentarii sau distribuiri.

Dacă te întrebi ce salarii marketing România se oferă pentru un post de community manager, te poți aștepta la un digital marketing salariu de 500 euro pentru program full time, dar acesta este condiționat și de experiența din domeniu.

Digital Marketing Specialist salariu (SEO/  SEM Specialist)

Un SEO/ SEM Specialist va avea grijă ca site-ul unui brand să fie afișat cât mai sus în căutările Google pentru ca utilizatorii să ajungă rapid pe site. Acesta trebuie să fie la curent cu schimbările motoarelor de căutare, care apropo, sunt destul de dese, și să optimizeze corect toate paginile site-ului astfel încât să răspundă cât mai bine cerințelor audienței.

Un SEO/ SEM Specialist este cel care va aduce trafic organic pe site, conținutul de calitate și utilizarea corespunzătoare a cuvintelor cheie pentru fiecare pagină fiind ingredientele speciale care vor atrage acest trafic. Poți fi consultant SEO lucrând de acasă pentru a câștiga bani online de acasă sau poți opta pentru acest job la o agenție de digital marketing.

Digital Marketing Specialist salariu variază de la 500 euro la 1000 euro, în fruncție de experiență și în acest caz.

Digital Marketing Specialist salariu: e-mail marketing specialist

După cum sugerează și numele, aceasta este persoana responsabilă de campaniile de e-mail marketing și de regulă, într-o agenție de marketing digital vei găsi cel puțin o persoană care să se ocupe de această parte.

Cu bune abilități de scriere persuasivă, acest specialist va menține o comunicare continuă prin e-mail cu publicurile țintă ale unei companii și va trimite mesaje diferite fiecărui tip de audiență în funcție de stadiul în care se află audiiența respectivă în relatie cu brandul. Va trimite mailuri informative, tranzacționale sau promoționale, îmbinând textul cu imagini care să atragă utilizatorii.

De asemenea, va analiza date precum click-uri, rata de deschidere și bounce rate-ul pentru a măsura eficiența unei campanii și a o îmbunătăți.

Dacă te întrebi cât este pentru un digital marketing specialist salariu, acesta oate varia de la 500 euro la 1150 euro, experiența fiind factorul care decide cel mai mult asupra salariului.

Digital Marketing salariu pentru un digital influencer

Probabil cel mai simplu job pe care îl poți face chiar de acasă, fără a apela la o agenție de marketing digital este cel de digital influencer și chiar dacă nu putem vorbi de un digital marketing salariu, putem vorbi de câștigurile pe care le poți obține din această activitate.

Spre deosebire de joburile precedente unde poți avea un salariu destul de fix, în acest caz totul depinde de colaborările tale, iar câștigul poate să varieze foarte mult de la o lună la alta.

Un digital influencer își va crea pentru început o comunitate online pe o anumită nisă, cum ar fi fashion, make-up, gastronomie sau multe altele. Odată creată comunitatea, un digital influencer va avea nevoie să câștige notorietate în mediul online, iar acest lucru se face prin crearea continuă de conținut de calitate, fâcând apel la tehnici de online marketing digital.

Practic, un digital influencer va aduce propriile idei, opinii, recomandări despre nișa pe care o reprezintă în fața comunității sale, modelându-le astfel comportamentele de achiziție.

Odată obținută această notorietate, va urma pasul cel mai important: ca un brand din nișa pe care o reprezinți să te contacteze pentru a le promova produsele/serviciile comunității tale. Astfel, brandul respectiv va ajunge la o audiență egală cu numărul de urmăritori ai influencerului.

Câștigul unui influencer diferă foarte mult de brandurile cu care colaborează și bineînțeles, câte colaborări are sau dacă are colaborări pe termen scurt sau lung. Astfel, poți începe de la aproximativ 60 euro până la 1400 euro pentru o singură postare. De data aceasta, nu experiența va influența câștigul, ci numărul de urmăritori de pe platforma unde ești influencer.

Ești curios și de alte salarii în domeniul digital? Află și:

Concluzii

Sperăm că acest ghid ți-a fost util și ai aflat ce înseamnă marketing online. Marketingul digital este compus din mai multe metode de promovare a unui site sau a unei afaceri și presupune comunicarea pe diverse platforme digitale, cu diverse instrumente, iar brandurile de astăzi au nevoie de o strategie de marketing online în care să integreze cât mai multe metode de promovare online pentru a ajunge la rezultate optime.

Tocmai de aceea, s-au deschis multiple posibilități de joburi, inclusiv joburi remote, pe care le poți lua în considerare dacă vrei să lucrezi de acasă sau dacă vrei să câștigi un venit în plus. Bineînțeles, poți alege și joburi full-time care să-ți aducă salarii digital marketing atractive.

Promovarea online nu face decât să te ajute și să te propulseze mai mult pe piața de desfacere din domeniul în care activezi. Așa că, nu ezita în a investi! Află cum să-ți promovezi afacerea, elaborează strategii de acțiune și de promovare și fii printre cei mai buni de pe piață!