Prin promovare online afacerile, mici sau mari, ajung la un public cât mai mare, iar tu, indiferent dacă ai sau nu o afacere, poți să câștigi bani de pe urma numeroaselor metode de promovare online. Descoperă care sunt cele mai bune metode de promovare online în 2024 și cât poate ajunge un digital marketing salariu!
Aici vei găsi articole utile despre diversele metode de promovare online care îți oferă șansa de a lucra chiar de acasă. Poți scrie conținut pentru un blog, poți administra o pagină de Facebook sau poți chiar să-ți promovezi propria afacere prin rețele sociale pentru a ajunge la mai mulți clienți. Descoperă toate modalitățile prin care poți face marketing digital de acasă!
Te întrebi ce înseamnă digital marketing? Marketingul digital se referă la diverse metode promovare online a brandurilor prin diverse canale de comunicare digitală. Aceastea pot fi social media, e-mail, website-uri, aplicații mobile. Scopul este de a ajunge la potențiali clienți și de a interacționa cu cei deja existenți.
Orice campanie de promovare produse care implică internetul sau un dispozitiv electronic și mesaje text împreună cu mesaje multimedia (imagini, video, etc) face parte din digital marketing.
Marketingul digital permite colectarea datelor despre consumatori și comportamentul acestora. Datele vor ajuta la optimizarea și crearea campaniilor viitoare pentru ca brandurile să se adreseze publicului potrivit la momentul potrivit cu mesajul potrivit. Să nu uităm că utilizarea internetului este în creștere, așa că șansele de a atinge mai mulți consumatori în spațiul digital sunt mai ridicate.
Acum că ai aflat ce este digital marketing, vei descoperi și cele mai cunoscute și eficiente metode de promovare online. Le vei folosi la a-ți face o imagine de ansamblu cu privire la posibilitățile de lucru din acest domeniu.
De reținut faptul că fiecare afacere, mică sau mare, apelează în prezent la una sau mai multe metode promovare online pentru a ajunge la un public cât mai mare și a genera mai multe vânzări.
Deci, este util să cunoști diverse metode de promovare online dacă deții o afacere (pentru a le implementa). Este util și dacă ești în căutarea unor noi posibilități de a face bani de acasă în timpul liber sau ca job full time (sunt necesare metode de promovare firmă, iar tu poți câștiga bani din promovarea mai multor afaceri).
Atunci când vine vorba de succesul afacerii tale, pentru a avansa, e nevoie de mai mult decât o creare site gratuit: ai nevoie să faci o promovare firmă online. Haide să vedem împreună cum să îți promovezi afacerea, astfel încât să câștigi mai mulți clienți și să generezi mai mult profit.
Iată cele mai bune metode de promovare online, indiferent dacă ai propra afacere sau promovezi alte afaceri:
Află în continuare cum să îți promovezi afacerea (sau alte afaceri) prin fiecare din aceste 20 metode de promovare online. Vezi care se potrivesc cel mai bine sectorului promovat!
Una dintre cele mai populare și eficiente metode de promovare firmă online în 2024 este Search Engine Optimization sau SEO Digital Marketing. Dar știi ce înseamnă SEO în marketing?
SEO se referă la tehnicile prin care poți face ca pagina unui brand să apară cât mai sus în căutările Google (sau altor motoare de căutare). Se poate aplica pentru un anumit cuvânt cheie pentru care este optimizată pagina, astfel făcând-o atractivă pentru utilizatori. Scopul final este de a accesa pagina respectivă, deci a aduce trafic unui site.
Pentru ca o pagină să fie afișată printre primele rezultate atunci când utilizatorul face o căutare online, sunt luate în considerare mai multe criterii. Printre cele mai importante sunt:
Strategia de SEO Marketing trebuie să se concentreze pe tehnicile de optimizare on page. Acestea au în vedere strict conținutul paginii. Așadar, se vor optimiza cuvintele cheie, descrierea meta, titlul SEO, url-ul, link-urile interne și bineînțeles conținutul propriu-zis pentru a fi cât mai complet și calitativ.
Trebuie să se concentreze și cât și pe tehnicile de optimizare off page (au în vedere autoritatea site-ului, link-urile de tip inbound, etc.).
Din seria de metode de promovare online face parte și content marketingul sau marketingul de conținut. Acesta presupune realizarea unui conținut calitativ pentru targetul unui brand și care să corespundă cerințelor/ căutărilor consumatorilor asociați site-ului brandului în cauză.
Conceptul de marketing online de conținut este în strânsă legătură cu SEO Digital Marketing, este de fapt o componentă a acestei metode de promovare a unui site.
În general, tipurile și metodele de digital marketing trebuie privite global pentru că brandurile folosesc mai multe metode de promovare firmă online, iar toate acestea se influențează reciproc.
Sigur, uneori nu este recunoscută importanța conținutului de calitate. Însă, acesta este un factor important care influențează nivelul interacțiunii cu potențiali sau actuali consumatori, dar și autoritatea și reputația pe care un brand le are în mediul online.
Află mai multe despre cum poți scrie articole pentru bani!
Un conținut de calitate pentru publicul țintă, care să răspundă nevoilor acestora, se poate transforma în oportunități la fel sau poate chiar mai mari decât publicitatea clasică plătită. Crearea unui conținut de calitate necesită timp, însă efortul va fi răsplătit.
Pentru crearea de conținut se pot utiliza postările pe blog pentru un conținut detaliat sau infografice pentru reprezentarea grafică a mesajului pe care vrei să-l transmiți. Se recomandă utilizarea concomitentă a textului și imaginilor.
Numeroase oportunități de lucru în content marketing sau SEO content se pot găsi pe Fiverr România.
Din categoria cele mai eficiente metode promovare online face parte și blogging-ul. Oricine poate să-și deschidă un blog chiar gratuit, atât timp cât își dedică timp și tratează cu seriozitate acest aspect.
Unele companii au chiar propriul blog prin care atrag clienți prin postări frecvente, dar chiar și acestea caută postări de tip guest blog. Guest blog se referă la articole despre serviciile companiei, postate pe alte site-uri. Aici poți interveni tu cu propriul tău blog.
Pentru ca blogul tău să fie unul convertibil, adică capabil să producă vânzări pentru afacerile promovate, trebuie să-ți construiești o comunitate în jurul blogului. În aceasta trebuie să ai o anumită autoritate în sensul ca recomandările date de tine să fie luate în serios.
Poți accepta postări de tip guest blog pe blogul tău dacă acestea sunt de interes pentru comunitatea și dacă corespund cu identitatea online pe care ți-ai creat-o. Spre exemplu, dacă ești un blogger de fashion, nu te aștepta ca un blog guest despre gastronomie să aducă conversii colaboratorului tău. Acceptă colaborări care pot crea rezultate și astfel vei putea să obții colaborări pe termen lung și să-ți creezi o bună reputație.
Conținut de calitate, postări frecvente (cele puțin de 2 ori pe săptămână), actualizări constante și recomandări oneste. Acestea sunt ingredientele unui blog de succes.
Dacă ești în căutarea unei metode de promovare pe internet a afacerii tale, poți face promovări online prin intermediul blogului. În felul acesta, poți prezenta clienților tăi modalitățile prin care serviciile sau produsele tale pot să îi ajute și ce beneficii au. În general, oamenii își doresc să găsească o rezolvare la problemele lor. Tu le poți explica cum pot să găsească o rezolvare la aceste probleme. Blogul este o metodă eficientă de promovare online gratuită.
Prin intermediul blogului, vei avea ocazia și de a interacționa cu clienții tăi, aflând astfel punctul lor de vedere și așteptările pe care le au de la produsele tale. Pe lângă acest tip de comunicare deschisă, poți deveni un exemplu pentru clienții tăi, sau chiar un sfătuitor.
Mai multe despre cum să devii blogger găsești în articolul din link.
Știi ce înseamnă social media marketing? La orice brand te-ai gândi în momentul de față, cu siguranță îți vine în minte cel puțin o rețea socială unde brandul creează conținut. Acest lucru se datorează faptului că orice companie a integrat deja în strategiile ei de promovare conceptul de online marketing digital social media.
Promovarea online se face prin diverse platforme de social media, cum ar fi Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Tik Tok sau LinkedIn. Scopul este de a crea conversații online cu utilizatorii, strategie cunoscută ca social media marketing. În prezent, fiecare brand deține cel puțin o rețea socială unde creează conținut constant pentru a interacționa cu utilizatorii și a-i transforma în consumatori.
Fiecare platformă de social media permite anumite modalități de promovare online. Spre exemplu, printre metode de promovare pe Facebook se numără sponsorizările, afilierea și concursurile.
Avantajele acestei metode de promovare online pentru afaceri sunt multiple. Totuși, menționăm costul redus, generarea de trafic pe site și reputația brandului, factor foarte important în mediul competitiv de astăzi. De asemenea, să nu uităm de oportunitățile pe care marketing digital social media le oferă pentru crearea de conținut multimedia: text, imagine, video.
Social media te poate ajuta și pe tine să câștigi bani făcând promovare online de acasă pentru brandul tău (dacă deții o mică afacere). Poți face și pentru alte branduri, fiind recompensat pe măsura eforturilor tale.
Promovarea pe această rețea socială îți poate crește numărul de clienți destul de mult, deoarece rețeaua are un număr mare de utilizatori. Pentru a funcționa cu succes, este necesar să faci o promovare Facebook cât de cât constantă, fără întreruperi prea mari.
Nu fi prea invaziv/ă sau prea insistent/ă, altfel riști să îndepărtezi clienții. Postează regulat noutăți despre promoțiile și discounturile pe care le oferi. Află mai multe despre cum faci bani cu Facebook!
Dacă alegi să faci o promovare Instagram, cu siguranță nu vei regreta. Întocmai ca Facebook, rețeaua însumează un număr mare de utilizatori. Te poți folosi de hashtag-urile populare care pot fi relevante pentru afacerea ta.
În plus, fii atent/ă la termenii utilizați pe rețea și încearcă să ții pasul cu ei. În felul acesta, promovarea va avea un efect mai mare în fața publicului.
Citește mai multe despre cum poți face bani din Instagram!
Este o altă rețea care este populară în rândul utilizatorilor. Poți face o promovare TikTok, mai ales dacă ai un număr mare de urmăritori. Ar trebui să respecți formatul rețelei și să faci promovare produse sub forma unui clip video.
Nu ezita să te prezinți, deoarece oamenii apreciază mult să cunoască omul din spatele afacerii. Prezintă și clipuri cu diverse situații din „spatele cortinei”. În felul acesta, urmăritorii tăi se vor simți mai apropiați de tine și vor avea senzația că te cunosc mai bine.
Mai multe informații despre cum faci bani cu Tik Tok poți afla în articolul din link.
YouTube este una dintre metode de promovare online care sunt pe placul utilizatorilor de social media. Având un public vast, platforma poate oferi reale modalități de promovare firmă. Postează clipuri despre tine, afacerea ta și produsele / serviciile pe care le promovezi.
Citește cum faci bani din Youtube și află toate modalitățile prin care poți monetiza canalul tău de YouTube!
Știai că poți face promovări online și pe Spotify? Spotify este cea mai populară platformă de music streaming la nivel internațional. Se află în competiție directă cu YouTube care este de asemenea o platformă de streaming audio des accesată doar pentru muzică.
După ce s-a bucurat de un real succes la lansarea aplicației în România, Spotify a creat și un spațiu publicitar unde poți face promovare produse ale firmei tale într-un mod inovativ. Ai la dispoziție format video, audio și chiar 3D, iar atât timp cât reclama ta este relevantă tipului de conținut audio al platformei, aceasta are șanse mari să genereze impact.
De asemenea, poți fi prezent pe această platformă dacă strategia ta de promovare se bazează și pe podcast-uri.
Linkedin este inclusă în metode de promovare online aflate mereu la îndemâna antreprenorilor. Este definită ca o rețea prin intermediul căreia se promovează profesioniștii din diverse domenii. Așadar, Linkedin poate fi locul oportun unde să te promovezi pentru a colabora cu alți antreprenori.
De-a lungul timpului, Pinterest a câștigat teren. Poți elabora strategii de promovare prin care să combini promovarea pe anumite rețele sociale cu cea de pe Pinterest. Această combinație funcționează bine pentru vânzarea de produse, pe Pinterest putând posta multe poze ale acestora.
Vezi idei concrete despre cum faci bani pe Pinterest!
Deși Twitter nu este o rețea foarte populară la noi în țară, promovându-te pe Twitter poți câștiga clienți în afara țării și e posibil să găsești noi parteneri externi.
Și Snapchat și-a pierdut din popularitate în ultimul timp, dar rămâne o rețea socială pe care o poți folosi pentru a atrage publicul tânăr într-un mod mai interactiv decât pe alte rețele sociale. Pe lângă audiența tânără a acestei rețele, făcând promovări online pe Snapchat te vei bucura de un engagement ridicat. Acest lucru se datorează tipului de conținut al rețelei. De asemenea, poți îmbunătăți strategia ta de marketing cu un nou tip de promovare.
Iată care sunt modalitățile de promovare online pe Snapchat:
✔️ Snap Ads | ⭐ Creezi reclame în format video / foto |
✔️ Snap Stories | ⭐ Poți pune povestea întreagă a brand-ului |
✔️ Reclame în video | ⭐ Poți pune reclame la video-uri |
✔️ Lentile | ⭐ Folosești în timp real sunete și efecte la selfie-uri |
O altă metodă de promovare pe internet la care apelează des brandurile. O poți folosi în avantajul tău pentru a obține bani din social media. Se referă la concursurile online sau giveaway-urile de care sigur ai auzit.
Fiecare concurs are scopul său, poate fi:
Astfel de concursuri pot fi organizate direct de brandul în cauză, pe propriile canale de comunicare. Pot fi organizate și prin colaborare cu influenceri, bloggeri sau vloggeri. Aceștia vor folosi canalele lor de comunicare (o pagină de Facebook, Instagram, etc.) pentru a lansa și promova concursul.
Concursurile mereu au fost o atracție, deci sunt puține șanse să dai greș prin această metodă. În felul acesta vei obține mai mulți subscriberi și mai urmăritori ai activității tale. Utilizează această metodă pentru a răsplăti cel mai activ urmăritor al tău și pentru a-ți spori urmăritorii pe alte rețele!
Folosește-te de promoții pentru a-ți răsplăti clienții, atât pe cei noi veniți cât și pe cei vechi. Poți oferi reduceri sau poți oferi mici cadouri personalizate pentru anumite achiziții. Uneori, micile atenții contează enorm de mult.
Fără îndoială, podcasturile au câștigat foarte mult teren în ultimul timp, existând în prezent un podcast pe orice subiect. Un podcast este precum o emisiune la radio pe care o asculți în fundal, în timp ce te ocupi de altceva.
Trebuie să înțelegi că audiența unui podcast este diferită de alte tipuri de conținut prin faptul că vizualul nu mai joacă rolul principal, ci componenta sonoră. Cei care ascultă podcast o fac de obicei ca activitate complementară.
Spre exemplu, ascultă podcast în timp ce scriu un articol sau lucrează la un proiect, în drum spre serviciu, în pauza de masă, în drum spre casă sau în mașină. Podcasturile sunt metode de promovare pe internet care sunt ușor de accesat, datorită faptului că sunt în format audio și pot fi ascultate oricând.
Chiar dacă ai putea crede că deja au fost epuizate subiectele de abordat într-un podcast, poți mereu să mergi pe direcția unui podcast deja existent dar cu o abordare total diferită. Poți face bani din podcast prin diverse metode promovare online, cum ar fi afiliere, sponsorizare sau vânzare de produse.
Acest gen de promovare afacere online poate fi gratuită sau plătită. Poți alege să îți creezi de unul singur podcasturi sau poți opta pentru ajutorul unui profesionist pentru a ajunge mai ușor la ascultători. Poți include în podcasturi o promovare afacere subtilă, serviciile tale fiind prezentate ca un ajutor sau oportunitate.
Te poți folosi de webinarii pentru a te apropia de clienții tăi. Precum podcasturile, webinariile sunt metode de promovare care sunt percepute mai repede de către clienți. Folosește-te de această metodă de promovare și comunică cu urmăritorii tăi și cu potențialii clienți, pentru a le afla nevoile și dorințele.
Pay-per-click sau PPC marketing online se referă la acele anunțuri pe care le vezi de obicei pe Google sau pe alt motor de căutare. Marketerii plătesc de fiecare dată când un utilizator accesează anunțul respectiv. PPC este exact opusul marketingului de tip SEO.
Dacă SEO Marketing aduce trafic organic, adică gratis, PPC aduce trafic plătit. Însă, costurile nu sunt în zadar pentru că nu se plătește pentru afișarea anunțului, ci atunci când cineva dă click pentru a ajunge într-adevăr pe pagina respectivă.
Anunțurile se afișează primele, înainte de rezultatele obținute prin SEO. Utilizatorii tind să acceseze primele pagini, deci importanța integrării acestei modalități de promovare produse în strategia de marketing a unei companii este evidentă.
Deci, între anunțurile plătite (adică pagini) și paginile afișate organic, prioritate au cele plătite, însă între două anunțuri plătite, care va fi cel prioritar? Aici trebuie să știi că așa cum Google oferă un rank paginilor în funcție de anumiți factori pe care îi poți folosi pentru optimizarea SEO, tot așa Google oferă un rank anunțurilor după anumite criterii precum:
O promovare Google Ads îți poate aduce un număr mare de potențiali clienți. Este un instrument foarte eficient de marketing online, așa că nu ezita să te folosești de el. Printr-o promovare Google Ads vor fi organizate campanii publicitare care vor ajunge la publicul tău țintă. Având în vedere faptul că peste 90% din căutări sunt efectuate pe Google, o promovare Google Ads va fi cu siguranță eficientă.
Câteodata, brandurile au diverse reduceri, evenimente sau alt tip de conținut relevant pentru audiența sa. Acestea aleg să transmită noutățile/ informațiile prin e-mail, deci fac e-mail marketing.
Practic, brandurile trimit un mesaj promoțional pe care speră că audiența îl va vedea și îl va deschide. Bineînțeles, pentru ca mesajul să fie deschis acesta trebuie să conțină informații de interes pentru audiență. Vei avea nevoie de liste de audiențe pe care le poți obține din datele colectate cu ajutorul campaniilor de social media și trebuie să stabilești ce mesaj va fi direcționat către fiecare audiență.
În cazul în care vrei să îți creezi un site de vânzări online, această metodă de promovare online îți va fi foarte utilă pentru a atrage noi clienți către site. Va fi foarte benefică și pentru a-i face pe clienții deja existenți să se întoarcă pe site-ul tău. Nu uita, intențiile consumatorilor sunt diferite, deci trebuie să direcționezi mesaje diferite în funcție de intențiile consumatorilor tăi!
Campaniile de e-mail marketing online pot cuprinde
Odată ce vei fonda campanii promoționale, vei dobândi mai mulți subscriberi cărora te poți adresa direct prin intermediul anumitor newslettere. Newsletterul face parte din acea categorie de strategii de promovare pe internet prin intermediul cărora te poți face remarca de către potențialii clienți.
Încearcă să închei parteneriate cu alți antreprenori, prin intermediul cărora să îți promovezi serviciile. De exemplu, dacă ești furnizor de aranjamente florale, poți încheia un parteneriat cu un producător de ambalaje. În felul acesta, vă puteți promova reciproc.
Printre cele mai eficiente și utilizate metode de promovare online 2024 se numără și afilierea. Prin marketing afiliat ne referim la promovarea pe care tu o poți face pentru o altă afacere și care îți va aduce un comision de la fiecare achiziție.
În cazul în care tu ești afiliatul vei primi comision pentru fiecare achiziție a produsului/serviciului promovat de tine prin diverse canale digitale. În cazul în care ești cel care deține afacerea, vei plăti afiliatul pentru fiecare vânzare pe care te ajută să o faci.
Tipul de marketing afiliat îți dă oportunitatea de a lucra cu o singură afacere online sau cu mai multe, în acest caz posibilitățile de câștig fiind mai mari. Ca persoană care lucrează cu afiliați va trebui să furnizezi instrumente de promovare online și diverse oportunități pentru a face promovarea eficientă. Ca afiliat, va trebui să știi cum să utilizezi instrumentele primite pentru a atrage potențiali clienți către afacerea pe care vrei să o promovezi.
Citește mai mult despre cum faci bani din marketing afiliat!
Ne place sau nu, oamenii sunt interesați de problemele pe care brandurile le pot rezolva, nu de brand în sine. De aceea, atunci când vorbim de modalități de promovare online nu putem ignora ghidurile sau cărțile electronice (ebooks). Prin intermediul acestora poți rezolva problemele clienților sau potențialilor clienți, motiv pentru care sunt atât de eficiente și vei primi mereu un răspuns pozitiv la acestea.
Prin intermediul acestei modalități de promovare online poți obține mail-urile consumatorilor pentru o campanie viitoare. Tot cu ajutorul acestei metode de promovare online poți răspunde la diverse probleme prin newslettere săptămânale cu articole de tip ghid. Astfel, câștigi încrederea și creezi o reputație cât mai bună în domeniul / nișa în care activezi.
În cazul în care prin afacerea ta promovezi produse, atunci poți crea un ghid de utilizare optimă a acestora. În cazul în care promovezi servicii, atunci poți crea un ghid sau un e-book care să detalieze modul în care îi poți ajuta sau le poți ușura traiul de zi cu zi.
Vezi cum faci cursuri și primești bani!
Influencerii au acces la un public foarte larg. Chiar dacă acest lucru presupune o investiție mai consistentă, nu ezita să o faci, deoarece influencerii chiar îți pot aduce noi clienți.
De exemplu, un influencer care are peste 100.000 de urmăritori, poate cere și peste 700 de dolari pe postare. Însă, dacă această investiție generează venituri mare, atunci merită investiția.
Probabil îți sunt cunoscute unbox-urile pe care le fac influencerii pe rețelele lor sociale și chiar oamenii obișnuiți, dar care au o comunitate bine formată în online. Aceasta este o tactică de promovare produse prin care tu ca firmă trimiți un pachet cu câteva produse mai multor influenceri sau persoane din online pentru a le testa și a face un review produselor.
Aceste pachete sunt cunoscute sub numele de kit-uri și de regulă sunt ambalate foarte creativ tocmai pentru a genera dorința de a face content cu kit-ul și produsele respective în online.
Poți trimite astfel de pachete cu produse noi sau cu top produse ale firmei tale către influenceri pentru a le face cunoscute. Poți trimite și unora dintre consumatorii tăi în semn de mulțumire cu diverse ocazii, poate chiar cu ocazia zilei de naștere.
Deci, poți folosi astfel de metode de promovare online pentru a crește brand awarness-ul afacerii tale sau pentru fidelizarea clienților.
Și pentru că am ajuns la promovări online cu ajutorul consumatorilor, nu putem să nu menționăm user generated content. Aceasta este o tactică creativă și foarte eficientă pe care o pot folosi firmele din orice domeniu.
User generated content este acel tip de conținut creat nu de tine ca firmă, ci de persoanele din exterior care pot fi consumatorii tăi, clienții tăi fideli sau chiar angajații, deci și persoane din interiorul firmei. Crearea de conținut de către angajații tăi este o idee foarte bună pentru campaniile de recrutare pentru a dezvălui cultura organizațională, atmosfera și mediul de lucru în firma ta.
Dacă vorbim de clienți fideli, atunci kit-ul cu produse fizice despre care am vorbit anterior este o idee bună prin care poți genera conținut din partea acestora. Tot ce trebuie să faci este trimiți kit-ul, aceștia testează produsele și creează conținut sub orice formă despre produsele tale. Poate fi conținut în format video, audio, text sau o combinație dintre acestea.
Pentru a face promovare produse sau firme prin user generated content, poți lansa o provocare prin care clienții să răspundă creând conținut în social media despre tine. Bineînțeles, trebuie să fii foarte creativ, să oferi premii sau să ai clienți foarte fideli pentru ca aceștia să accepte provocarea lansată de tine. Sau poate fi ceva amuzant care va atrage până și pe cei care nu sunt încă clienții tăi.
Cu siguranță ai auzit de Reddit pentru că este cel mai accesat site de știri pe diverse subiecte din SUA și totodată cel mai mare forum la nivel global, ceea ce pentru tine, ca antreprenor, înseamnă o expunere foarte mare.
Reddit este o platformă socială, dar și de știri care include o gamă foarte variată de subiecte organizate pe categorii și o gamă la fel de variată de tipuri de conținut. Astfel, poți avea text, imagini, video, link-uri, iar conținutul cel mai popular este stabilit de utilizatori prin intermediul voturilor.
Acum probabil te întrebi cum poți folosi această platformă pentru promovare firme, atunci când ai o afacere. În acest caz, nu vorbim despre metodele clasice de promovare pe care le-am văzut mai sus, ci mai degrabă de o metodă de promovare indirectă prin care poți crea brand awarness afacerii tale.
Spre exemplu, postezi despre un subiect interesant în legătură cu afacerea ta, care să se încadreze în categoria potrivită. Pe măsură ce postarea ta adună mai multe votări, aceasta va deveni mai populară și va apărea pe prima pagină, aducând astfel vizibilitate afacerii tale.
De asemenea, poți vorbi aici despre probleme pe care produsele sau serviciile tale le rezolvă, oferind informații utile cititorilor și relevante categoriei în care postezi. În funcție de topicul subiectului, poți aduce chiar trafic site-ului tău, descărcări de aplicații sau ghiduri și alte tipuri de conversii.
În plus, Reddit este o bună platformă unde poți urmări știrile din domeniul și sectorul de activitate care te interesează. Aici se postează știri care nu au apărut încă pe alte site-uri tocmai pentru că oamenii obișnuiți pot fi cei care generează conținutul în timp real. Astfel, poți folosi informațiile de aici pentru a crea postări de tip real time marketing (publicitate în timp real, legându-te de un subiect actual).
O metodă de promovare clasică, dar încă utilizată și eficientă este trimiterea de comunicate de presă ziarelor online atunci când lansezi un nou produs, un nou magazin, organizezi un eveniment sau poate te extinzi într-un nou oraș. Toate acestea și multe altele pot fi subiecte de interes pentru site-urile de știri online, iar tu poți obține promovare firmă gratis sau contra cost.
Comunicatele de presă sunt eficiente în funcție de domeniul în care activezi și de mărimea afacerii tale. Dacă ai o afacere nouă și destul de mică, probabil comunicatul de presă nu te va ajuta foarte mult. În schimb, poți căuta bloguri relaționate cu domeniul afacerii tale pentru a publica un articol de promovare acolo.
OLX, eMAG sau Amazon îți sunt cu siguranță foarte cunoscute, dar știai că poți să faci promovare produse pe aceste platforme și chiar să-ți vinzi produsele aici? Ai nevoie doar de un cont, iar apoi să-ți listezi produsele, completând o descriere, prețul, adăugând câteva imagini și stabilind detaliile de livrare.
În funcție de platformă, poți plăti un abonament pentru mai multă promovare și este posibil să fie perceput un comision pentru fiecare produs vândut.
Pentru mai multe detalii despre cum să faci promovare produse și cum le vinzi pe aceste platformel, iată câteva ghiduri utile:
Pe aceste platforme pot fi listate produse de orice tip, atât timp cât sunt postate în categoria potrivită și respectă regulile platformei. Dar trebuie să știi că există și platforme dedicate unei singure categorii de produse, cum ar fi produselor handmade sau hainelor second hand. Iată două ghiduri utile despre astfel de platforme:
La un moment dat, utilizarea de metode gratuite de promovare online nu sunt suficiente pentru a propulsa pe piață suficient afacerea ta. Atunci, următorul pas constă în elaborarea de strategii de promovare pe internet mai eficiente, adică plătite. Cum să îți promovezi afacerea online pentru a avea mai multe rezultate pozitive? Iată răspunsul:
Reclamele ajung ușor la utilizatorii de interes, prin intermediul radioului și al televizorului. Chiar dacă acest lucru presupune anumite investiții bănești, nu ezita să o faci, deoarece multe persoane utilizează aceste două canale de comunicare.
Și rețeaua Facebook are un sistem de promovare a afacerilor. Având acces la un număr mare de utilizatori, în felul acesta îți poți promova cu succes afacerea. Campaniile de marketing desfășurate prin intermediul Facebook Ads îți poate crește numărul de clienți.
Optimizarea joacă un rol esențial într-o promovare firmă. Optimizarea îți aduce așa numitul trafic organic, generat pe baza cuvintelor cheie utilizate. Un site sau un blog optimizat îți va aduce un număr mai mare de utilizatori. Dar pentru a atrage acel trafic organic, vei avea nevoie de insight-uri pe care le poți obține doar prin intermediul unor instrumente plătite, cum ar fi Ahrefs sau Search Console.
De asemenea, poți investi în angajarea unui specialist SEO care să se ocupe de întreaga strategie și care îți va aduce rezultate mult mai optime.
Dacă te întrebi ce domeniu este de viitor în ceea ce privește oportunitățile de muncă, cu siguranță marketingul online se află în top. În continuă dezvoltare și mereu solicitate de companii, aceste metode de promovare produse și firme vor oferi mereu locuri de muncă atât part-time, cât și full-time.
Descoperă în continuare motivele pentru care va exista mereu o cerere pentru modalități de promovare online! Deci, ai putea lua în considerare dobândirea cunoștințelor în acest domeniu dacă vrei să ai o carieră profitabilă atât acum, cât și pe viitor.
În comparație cu promovarea tradițională prin intermediul ziarelor, posturilor TV sau canalelor radio, campaniile prin metode de promovare a unui site sunt mult mai eficiente. Eficiența este dată de rezultatele ridicate. Acestea ar fi răspândirea geografică mai largă sau atingerea unei audiențe numeroase, costul fiind mai redus decât în cazul achiziționării unui spațiu într-un ziar sau a unui minut la TV.
De asemenea, controlul este mult mai ridicat când ne referim la metode de promovare online. Marketerii pot știi cu exactitate numărul de persoane care au văzut promovarea, dar și comportamentul lor odată ce au văzut-o.
Vorbind despre control am ajuns la al doilea motiv pentru care companiile de azi necesită metode de promovare a afacerii: evaluarea și cuantificarea rezultatelor. După ce ai dat startul unei campanii de marketing online 2021, aceasta va fi evaluată chiar în timpul rulării acesteia pentru a vedea rezultatele și a găsi modalități de îmbunătățire.
Bineînțeles, și în cazul promovării tradiționale este necesară evaluarea, însă cum poți face evaluarea în acest caz? Nu este imposibil, dar cu siguranță dificil și foarte costisitoare la preț și timp.
În schimb, platformele de digital marketing îți oferă datele de care ai nevoie pentru a evalua oricând compania ta. Aceste interacțiuni se numără prin social media (likes, shares, comentarii), numărul de abonați la newsletter, rata deschiderii la e-mail-uri, numărul de vizite pe site, timpul petrecut pe site, etc.
Poți estima mai exact numărul de persoane interesate de produsele și serviciile tale datorită instrumentelor. În plus, feedbackul e mult mai ușor de obținut.
Marele avantaj al diverselor metode de promovare firmă online este că îți permite să livrezi mesajul potrivit la momentul potrivit fiecărei audiențe în funcție de interesul pe care îl are fiecare audiență în afacerea ta. Deci, nu vei direcționa aceleași mesaj unei audiențe care abia a vizitat site-ul tău și unei audiențe care a tocmai a lăsat produse în coșul de cumpărături, dar nu a finalizat comanda.
Prima audiență se află încă în stadiul de informare despre afacerea ta. A doua audiență deja a descoperit produsele tale, este interesată să le cumpere, dar are nevoie de încă un motiv pentru care să facă pasul final. Oferă-i acestei audiențe un motiv în plus pentru a finaliza cumpărăturile și campania ta de marketing online 2021 va fi de succes!
În publicitatea tradițională, comunicarea este unidirecțională, de la brand către consumatori. Totuși, atunci când vorbim de marketing online 2024, vorbim de comunicare bidirecțională. Asta este pentru că atât brandul, cât și consumatorii pot iniția procesul de comunicare, iar rețelele sociale online sunt cel mai bun exemplu în acest sens.
Prin implementarea unei metode de promovare online prin social media, se pot crea legături reale între brand și consumatori. O astfel de legătură înseamnă vizibilitate sporită a brandului asigurată chiar de consumatorii săi care vor interacționa cu brandul nu doar prin like-uri, dar și prin comentarii și distribuiri sau chiar recomandări către prieteni.
Această vizibilitate generată de consumatori atrage după sine și credibilitate asupra produselor/ serviciilor promovate, dar și o bună reputație, care nu poate lipsi din rețeta unui marketing online 2024.
Am mai menționat targetarea anterior, însă este atât de importantă încât trebuie detaliată. Companiile de astăzi vor implementa strategii de online marketing digital sau vor angaja experți. Vor face asta pentru a putea ajunge cu mesajele lor exact la audiența cea mai dispusă pentru a cumpăra produsele/serviciile sale.
Targetarea specifică este unul dintre minusurile publicității tradiționale, însă tehnicile de marketing online 2021 permit targetarea specifică. Spre exemplu, în cazul unei reclame pe Facebook sau o altă rețea socială, poți face o campanie adresată unui target în funcție de vârstă, sex, locație, interese sau comportament.
Online marketing digital oferă multiple oportunități de carieră și având în vedere evoluția mijloacelor de comunicare, poți fi sigur că este o carieră de viitor. Un mare avantaj este faptul că poți lucra de acasă ca freelancer sau dintr-o agenție, beneficiind în ambele cazuri de un digital marketing salariu atractiv.
Există agenții specializate în digital marketing la care apelează marile brandurile pentru realizarea campaniilor digitale. Companiile mai mici de obicei au un departament propriu de marketing digital, fără să apeleze la o agenție de marketing digital.
În plus, dacă îți construiești un brand personal online, poți face bani din promovarea altor afaceri.
Probabil te întrebi ce salarii marketing România există, dar ar fi dificil să spunem cât se câștigă din marketing în general. De aceea, vom prezenta estimativ ce salarii digital marketing poți primi pe cele mai des întâlnite posturi din acest domeniu.
Indiferent de tipul de marketing despre care vorbim, conținutul este baza, așa că mereu este nevoie de un content writer care să scrie postările pentru blog sau de un copywriter care să scrie textele atractive dintr-o reclamă, iar digital marketing salariu pentru un astfel de job poate să răspundă foarte bine nevoilor tale.
Un content writer sau copywriter jonglează foarte bine cu gramatica limbii în care redactează și știe cum să utilizeze instrumente online care îi oferă insight-uri despre interesele audienței sale. Conținutul ar trebui mereu să răspundă cerințelor audienței și să ajute la îndeplinirea obiectivelor pe termen scurt sau lung ale companiei.
Află mai multe despre ce face un copywriter!
Dacă arta scrierii este unul dintre plusurile tale, te poți gândi serios la a face din această pasiune o carieră care să-ți aducă bani chiar fără necesitatea de a te duce la un birou.
Din content writing sau copywriting poți obține între 500 – 1000 euro / lună dacă lucrezi pe baza unui contract pe o anumită perioadă și aproximativ 2 – 3 euro / 100 cuvinte, salariul fiind diferit în funcție de numărul de ore lucrate, forma de lucru (pe bază de contract lunar sau freelancing), experiența în domeniu și limbile în care poți scrie.
Fiecare companie sau agenție are și un social media manager și există chiar agenții de social media. Într-o agenție de social media vei găsi toate joburile relaționate cu rețelele sociale, de la social media junior la social media expert. Avantajul acestui job, precum multe alte joburi în domeniul de digital marketing, este faptul că poți lucra de acasă făcând freelancing în România.
Un social media manager înțelege capacitățile fiecărui canal de social media și poate decide care sunt canalele cele mai potrivite pentru ca brandul să le includă în strategia de social media.
Acesta va crea vocea brandului prin postări regulate care să se înscrie în același tipar și care la un moment dat vor face utilizatorii să asocieze postarea cu brandul fără a vedea măcar numele brandului în postarea respectivă. Aceste postări vor fi trecute într-un calendar editorial care include tipul postării, data la care va fi publicată, textul și vizualul (care poate fi o imagine, un gif sau un video).
Pe lângă planul editorial lunar, se va ocupa de campaniile de social media și va interpreta datele din campaniile anterioare pentru crearea unor campanii mult mai eficiente.
Social media manager salariu România diferă în principal în funcție de experiența în domeniu. Astfel, un social media manager salariu România pentru un manager care are între 2 – 5 ani de experiență va câștiga între 700 – 1000 euro net.
Un manager cu peste 5 ani de experiență poate câștiga peste 1.500 euro net/lună. Bineînțeles, pentru a opta pentru un astfel de post trebuie să înțelegi foarte bine ce înseamnă digital marketing și cum poți îmbina mai multe canale de comunicare pentru o strategie eficientă.
De regulă, un manager de marketing are nevoie și de un asistent, iar asistent marketing salariu este de 500 – 900 euro net / lună, în funcție de experiență.
Poate părea similar cu social media manager, însă un community manager se axează mai mult pe crearea unei comunități online care să sprijine brandul și să-i crească vizibilitatea. Construirea acestei comunități online se face prin crearea unui conținut interactiv și în concordanță cu așteptările și dorințele publicului. Acest public ulterior va interacționa cu postările prin like-uri, comentarii sau distribuiri.
Dacă te întrebi ce salarii marketing România se oferă pentru un post de community manager, te poți aștepta la un digital marketing salariu de 500 euro pentru program full time. Totuși, acesta este condiționat și de experiența din domeniu.
Un SEO/ SEM Specialist va avea grijă ca site-ul unui brand să fie afișat cât mai sus în căutările Google pentru ca utilizatorii să ajungă rapid pe site. Acesta trebuie să fie la curent cu schimbările motoarelor de căutare, care apropo, sunt destul de dese, și să optimizeze corect toate paginile site-ului astfel încât să răspundă cât mai bine cerințelor audienței.
Un SEO/ SEM Specialist este cel care va aduce trafic organic pe site. Astfel, conținutul de calitate și utilizarea corespunzătoare a cuvintelor cheie pentru fiecare pagină vor fi ingredientele speciale care vor atrage acest trafic. Poți fi consultant SEO lucrând de acasă pentru a câștiga bani online de acasă sau poți opta pentru acest job la o agenție de digital marketing.
Digital Marketing Specialist salariu variază de la 500 euro la 1000 euro, în fruncție de experiență și în acest caz.
După cum sugerează și numele, aceasta este persoana responsabilă de campaniile de e-mail marketing. De regulă, vei găsi într-o agenție de marketing digital cel puțin o persoană care să se ocupe de această parte.
Cu bune abilități de scriere persuasivă, acest specialist va menține o comunicare continuă prin e-mail cu publicurile țintă ale unei companii. Va trimite mesaje diferite fiecărui tip de audiență în funcție de stadiul în care se află audiiența respectivă în relatie cu brandul. Va trimite mailuri informative, tranzacționale sau promoționale, îmbinând textul cu imagini care să atragă utilizatorii.
De asemenea, va analiza date precum click-uri, rata de deschidere și bounce rate-ul pentru a măsura eficiența unei campanii și a o îmbunătăți.
Dacă te întrebi cât este pentru un digital marketing specialist salariu, acesta oate varia de la 500 euro la 1150 euro, experiența fiind factorul care decide cel mai mult asupra salariului.
Probabil cel mai simplu job pe care îl poți face chiar de acasă, fără a apela la o agenție de marketing digital este cel de digital influencer. Chiar dacă nu putem vorbi de un digital marketing salariu, putem vorbi de câștigurile pe care le poți obține din această activitate.
Spre deosebire de joburile precedente unde poți avea un salariu destul de fix, în acest caz totul depinde de colaborările tale, iar câștigul poate să varieze foarte mult de la o lună la alta.
Un digital influencer își va crea pentru început o comunitate online pe o anumită nisă, cum ar fi fashion, make-up, gastronomie sau multe altele. Odată creată comunitatea, un digital influencer va avea nevoie să câștige notorietate în mediul online, iar acest lucru se face prin crearea continuă de conținut de calitate, fâcând apel la tehnici de online marketing digital.
Practic, un digital influencer va aduce propriile idei, opinii, recomandări despre nișa pe care o reprezintă în fața comunității sale, modelându-le astfel comportamentele de achiziție.
Învață cum să devii influencer!
Odată obținută această notorietate, va urma pasul cel mai important: ca un brand din nișa pe care o reprezinți să te contacteze pentru a le promova produsele/serviciile comunității tale. Astfel, brandul respectiv va ajunge la o audiență egală cu numărul de urmăritori ai influencerului.
Câștigul unui influencer diferă foarte mult de brandurile cu care colaborează și bineînțeles, câte colaborări are sau dacă are colaborări pe termen scurt sau lung. Astfel, poți începe de la aproximativ 60 euro până la 1400 euro pentru o singură postare. De data aceasta, nu experiența va influența câștigul, ci numărul de urmăritori de pe platforma unde ești influencer.
Ești curios și de alte salarii în domeniul digital? Află și:
Sperăm că acest ghid ți-a fost util și ai aflat ce înseamnă marketing online. Marketingul digital este compus din mai multe metode de promovare produse și afaceri și presupune comunicarea pe diverse platforme digitale, cu diverse instrumente. Brandurile de astăzi au nevoie de o strategie de marketing online în care să integreze cât mai multe metode de promovare online pentru a ajunge la rezultate optime.
Tocmai de aceea, s-au deschis multiple posibilități de joburi, inclusiv joburi remote, pe care le poți lua în considerare dacă vrei să lucrezi de acasă sau dacă vrei să câștigi un venit în plus. Bineînțeles, poți alege și joburi full-time care să-ți aducă salarii digital marketing atractive.
Promovarea online nu face decât să te ajute și să te propulseze mai mult pe piața de desfacere din domeniul în care activezi. Așa că, nu ezita în a investi! Află cum să-ți promovezi afacerea, elaborează strategii de acțiune și de promovare și fii printre cei mai buni de pe piață!