Pinterest este la ora actuală printre cele mai populare rețele în rândul utilizatorilor. Platforma este o sursă bună de informare și de redirecționare a traficului către site-urile sau blogurile antreprenorilor, crescând numărul de vizitatori pe acestea și de multe ori și numărul de vânzări. Îți voi prezenta în continuare cum faci bani pe Pinterest.
Platforma Pinterest este un fel de combinație între un site cu funcție de bookmarking și un panou virtual. Funcția de bookmarking îți permite să salvezi, să adaugi, să distribui sau să editezi documente cu „semn de carte”.
Panoul virtual permite utilizatorilor să utilizeze funcție de marcare denumită „pin” în categorii denumite „boards”. Utilizatorii pot astfel salva, aprecia sau comenta materialele pe care le vizualizează. Altfel spus, Pinterest este o variantă virtuală a unui panou fizic.
Platforma este prezentă la noi în țară din anul 2012 și între timp a devenit o adevărată rețea socială, pe care poți interacționa cu pin-urile utilizate de către ceilalți utilizatori și chiar le poți distribui mai departe.
În plus, oferă numeroase posibilități în materie de cum poți face bani de acasă destul de simplu. Te poți promova pe platformă, făcându-te astfel cunoscut mai multor persoane și poți deveni vizibil și pe plan internațional.
Dacă te întrebi cum faci bani pe Pinterest, află că există mai multe moduri prin care îți poți monetiza profilul creat pe platformă. Iată 10 moduri eficiente de a face bani cu Pinterest:
Te poți folosi de marketing afiliat pe Pinterest dacă ești deja influencer sau creator de conținut. Acest sistem îți permite să promovezi anumite produse sau servicii pe care le vinde sau oferă un brand, folosindu-te de niște link-uri generate dintr-o rețea afiliată, cum sunt CJ Affiliate și ShareSale.
Aceste link-uri sunt inserate într-un pin, veniturile tale fiind generate din click-uri sau din vânzările pe care aceste link-uri le generează. Pentru a insera un link afiliat, creează mai întâi un pin, adaugă descriere, imagine și link-ul de afiliat în sine.
Te poți folosi de marketing afiliat pe Pinterest pentru recomandarea anumitor categorii de produse, pentru recenzarea produselor sau crearea unor mini-tutoriale de utilizare. Marketingul afiliat este de fapt un mod de a câștiga bani prin publicitate pe Pinterest. Însă, nu poți utiliza link-uri de afiliere prea scurte. Acestea trebuie să fie clar definite și să aibă legături lungi.
Vezi cum faci bani din marketing afiliat!
Dacă vreodată te-ai întrebat cum faci bani pe Pinterest din blogging, află că nu e greu și chiar poți crește fluxul de vizitatori ai blogului în felul acesta. Pentru asta, sarcina ta se rezumă în principiu la a partaja postările de pe blog pe contul de Pinterest cu ajutorul pin-urilor. Postează un titlu atractiv și o poză care să atragă atenția utilizatorilor.
Pentru a face bani cu Pinterest în calitate de blogger, trebuie să creezi board-uri atractive, să creezi cadouri gratuite, să interacționezi cu alți utilizatori ai platformei și cu alți bloggeri. Află aici cum îți creezi un blog!
Poți genera câștiguri și din publicitate pe Pinterest, mai exact din promovarea propriilor tale produse. Astfel, poți redirecționa utilizatorii către propriul magazin virtual și poți crește numărul de vânzări.
Te poți folosi de o imagine sau de un clip scurt pentru a face publicitate pe Pinterest produselor tale. Utilizează imagini atrăgătoare și clare, astfel încât să convingă utilizatorul să îți acceseze site-ul. Poți apela la organizarea unui concurs pentru a atrage atenția și a avea șanse mai multe de a vinde.
Poți face bani cu Pinterest fiind asistent virtual. Un asistent virtual pe Pinterest ajută utilizatorii să își optimizeze mai bine conturile și să le maximizeze eficiența. Sarcinile unui asistent virtual pe Pinterest constau în crearea pin-urile, identificarea cuvintelor cheie și utilizarea lor pentru optimizarea pin-urilor, automatizarea, colaborarea cu Ads Manager.
Atât timp cât înțelegi cum funcționează platforma, te vei descurca fără probleme în calitate de asistent virtual.
Dacă ai deja experiență în optimizare și înțelegi foarte bine cum funcționează platforma, poți crea strategii de optimizare pe care să le vinzi și să le personalizezi în funcție de nevoile fiecăruia. Utilizatorii, mai ales cei noi, vor dori cu siguranță să știe cum pot ajunge la performanțele tale. Poți crea și ebook-uri sau cursuri video pe această temă, pe care să le vinzi.
Promovarea unei anumite nișe care este populară în rândul utilizatorilor, te poate scoate în evidență și poți fi plătit/ă pentru difuzarea de reclame pe contul tău. Cu cât ai mai mulți urmăritori pe platformă, cu atât mai multe cereri poți primi. Spre exemplu, poți promova nișa de produse handmade România.
Indiferent că este vorba despre talent în artă sau oricare alt domeniu, îți poți valorifica abilitățile prin crearea unor cursuri, ebook-uri sau prin promovarea serviciilor de consiliere în domeniul respectiv.
De exemplu, dacă ai talent la pictură, creează tutoriale explicative despre anumite tehnici de pictat. Dacă ai talent la caligrafie și ești pasionat de asta, creează fișe de lucru pe care utilizatorii pot exersa.
Fiecare abilitate sau talent poate fi valorificat într-un anume fel și este cu siguranță de folos cuiva.
Prin această metodă poți face bani dacă te folosești de postări pe rețea în ideea de a obține trafic pentru diverse proiecte lansate de tine, care pot consta într-un blog, afacere, site de comerț online. Generând conținut interesant poți atrage mai mulți utilizatori interesați de proiectele tale, deci implicit vei genera mai multe vizite și mai multe potențiale comenzi.
Acesta e un alt mod de a face bani pe platforma Pinterest. Metoda presupune obținerea de diverse colaborări sau de sponsorizări. Cu alte cuvinte, ești plătit/ă ca să creezi pin-uri sponsorizate, care la rândul lor să genereze vânzări.
Colaborările și sponsorizările sunt obținute ca urmare a acumulării unui număr mare de urmăritori ai contului tău de business pe platforma Pinterest. Fără mulți urmăritori nu poți demonstra că poți ajunge la un public mare și să fii luat în seamă, deci nu prezinți destulă credibilitate.
Dacă deții expertiză într-un anumit domeniu sau oferi anumite servici în diferite domenii, promovează-te pe Pinterest. Acest lucru îți poate crește destul de mult numărul de clienți dacă știi cum să te promovezi și cum să îți demonstrezi utilitatea.
Atât timp cât vii în întâmpinarea nevoilor potențialilor clienți și o faci într-un mod profesionist, nu prea ai cum să dai greș în această privință.
Volumul de câștiguri diferă de la caz la caz și depinde mult de calitatea produselor / serviciilor promovate și de ce strategii de promovare utilizezi. Promovarea pe Pinterest îți poate genera 100 de dolari pe zi, sau o mie de dolari pe zi – depinde cum abordezi lucrurile și cât te străduiești.
În principiu, platforma Pinterest generează cu până la 200% mai mult trafic pe site-urile de comerț electronic, în comparație cu rețeaua Twitter. Trebuie menționat și faptul că Pinterest se plătește.
Deși la prima vedere nu sunt menționate taxe ce trebuie plătite, Pinterest se plătește atunci când vei utiliza promovarea plătită. La prima promovare va fi stabilit un prag minim, dar ulterior suma va crește. Primul prag de facturare este de 50 de dolari.
Deci, Pinterest se plătește, dar e doar în avantajul utilizatorului care vrea să facă bani prin intermediul platformei.
Te-ar putea interesa și următoarele articole:
Deși Pinterest nu este întocmai cea mai populară rețea, își dovedește utilitatea prin faptul că o poți folosi ca pe un mijloc intermediar prin care să te faci cunoscut/ă unui public mai larg, drept dovadă fiind numărul de utilizatori ai rețelei.
Însă, dacă vrei să faci bani cu Pinterest și nu încerci mai întâi să înțelegi platforma, este foarte probabil să nu reușești să obții rezultatele dorite. De aici rezultă și reticența anumitor utilizatori față de rețea.
Pinterest a devenit o rețea socială capabilă să transporte mult trafic, funcționând ca și un motor de căutare. Chiar dacă nu știi să faci SEO pe Pinterest, poți învăța și nu e greu dacă te străduiești puțin.
Platforma Pinterest se potrivește de minune promovării produselor ce pot fi imortalizate în fotografii și care se adresează preponderent părții feminine.