Faptul că poți vinde pe eMag Marketplace aproape orice dorești este un lucru cu care majoritatea oamenilor sunt deja familiari, mulți găsind în asta o ocupație full time sau part time. Totuși, trebuie să fii pregătit înainte de a-ți publica primul tău produs, de aceea îți vom prezenta în cele ce urmează la cât ajunge comision eMag Marketplace 2024, plus tot ce trebuie să știi despre o vânzare pe eMag.
Descoperă în acest articol cum să vinzi pe eMAG, plus cât costă la eMag Marketplace comision!
Ce este eMAG Marketplace? eMAG Marketplace este un mecanism prin intermediul căruia partenerii platformei eMAG își afișează produsele alături de cele vândute direct de eMAG. În felul acesta, clienții pot comanda simultan atât produse ale partenerilor, cât și ale platformei eMAG.
eMAG este o platformă de vânzări online foarte populară în România și dacă vrei să poți vinde pe eMAG, în primul rând e necesar să îți creezi un cont pe platformă.
Pentru a face asta, accesează platforma eMAG și creează-ți un cont introducând adresa ta de email, apoi apasă butonul pe care scrie „Vreau să vând pe eMAG”.
Ulterior apăsării butonului mai sus precizat, ți se va deschide o fereastră în care va trebui să introduci numărul tău de telefon. Apoi, vei apăsa pe același buton ca mai înainte, adică „Vreau să vând pe eMAG”. Vei primi ulterior un email de confirmare a creării contului, care va conține un link. Accesează acest link și activează-ți contul de eMAG seller!
Accesarea link-ului te va redirecționa către un formular de înregistrare, pe care va trebui să îl completezi pentru a putea vinde pe eMAG. Acest formular este compus din 5 părți distincte care vor trebui completate cu atenție, deoarece vor reflecta datele companiei tale.
În prima parte vei completa cu date despre compania ta. Așadar, vei completa cu următoarele informații:
În partea a doua a formularului vei completa datele financiare ale companiei, cum sunt contul bancar, moneda contului și o descriere a companiei care va fi afișată pe pagina ta de eMAG seller.
A treia parte a formularului este pasul în care va trebui să atașezi documentele necesare înregistrării. În acest sens, va fi necesar să trimiți copii după următoarele documente:
A patra parte a formularului este secțiunea în care vei alege maxim 5 categorii de produse pentru a le vinde pe eMAG. După ce vei selecta supra-categoria specifică produselor tale, vei putea bifa și categoriile care te interesează. În cazul în care nu găsești o categorie exactă, selectează una cât mai apropiată și ulterior vei primi o sugestie mai bună.
Un punct cheie al acestui pas constă în adăugarea a cel puțin unui produs în lista destinată produselor spre vânzare. Descarcă lista și introdu măcar unul, împreună cu încadrarea sa în categorie. După ce vei salva lista, te poți întoarce la formular și vei încărca fișierul.
Partea a cincea a formularului trebuie completată cu date informaționale de logistică. Va trebui să alegi următoarele:
După ce ai trecut prin toate cele cinci părți ale formularului de înregistrare, apasă butonul de „Finalizare”. Îți va apărea o fereastră în care vei fi informat cum va decurge procesul după ce contul va fi activat. După apăsarea butonului „Continuă”, vei mai avea doar puțin până la a vinde pe eMAG.
După ce vor fi verificate actele, vei fi contactat de către un curier care e partener al platformei, cu care vei semna un contract de colaborare, în vederea asigurării transportului coletelor.
Vei primi pe email și termenii și condițiile eMAG. Odată ce le vei semna, poți vinde pe eMAG produsele tale.
👉 Articol recomandat: Afaceri 2024 cu bani puțini 👈
Rezumând actele pe care le-am menționat mai sus, iată care sunt actele de care ai nevoie pentru a-ți deschide un cont pe eMAG de pe care să vinzi:
Deschide România este un program integrat al platformei eMAG Marketplace. Acesta încurajează producătorii români să își promoveze și să își vândă produsele. Însă pentru a putea face asta, trebuie să fie respectate anumite condiții vânzare eMAG.
Iată care sunt acele condiții care trebuie îndeplinite să vinzi pe eMAG:
Dimensiunea stocului de produse nu are mare importanță. Poți realiza produse în cantitate limitată sau în cantități mari, fiind incluse și produse handmade.
Produsele care sunt incluse în acest program vor avea atașată o etichetă cu logo-ul ”eMAG Deschide România”.
Dacă te întrebi ce comision percepe eMag la vânzare, trebuie să știi că vei primi lista de comisioane standard în contul tău de seller. Aceste comisioane sunt prezentate încă de la început, așa că întregul proces este transparent și echitabil. Vei ști de la crearea contului ce comision vânzare eMAG va fi perceput.
Spre exemplu, dacă te vei înscrie în programul „Deschide România”, aici va fi perceput un comision eMAG Marketplace 2024 de două tipuri de comisioane:
În tabelul de mai jos vei regăsi celelalte comisioane eMAG și exemple de categorii la care se aplică comisioanele respective.
Categorii de produse | Comision eMAG Marketplace |
Activități sportive și camping ➜ | 16 – 18% ✔️ |
Maternitate ➜ | 16% ✔️ |
Produse cosmetice ➜ | 16% ✔️ |
Accesorii echitație ➜ | 21% ✔️ |
Apărători și protecții corporale ➜ | 21% ✔️ |
Costume de înot ➜ | 21% ✔️ |
Soluții de întreținere și curățare echipamente sportive ➜ | 21% ✔️ |
Accesorii pentru sporturi în aer liber ➜ | 21% ✔️ |
Ochelari de soare și lentile ➜ | 21% ✔️ |
Bijuterii și accesorii damă și bărbați ➜ | 23% ✔️ |
Dacă ești interesat să vinzi online, îți recomandăm și următoarele articole:
Acum că ai aflat de comision eMAG Marketplace 2024, cu siguranță vrei să afli și mici secrete pentru a genera vânzări mai multe. Iată în continuare cele mai bune sfaturi despre cum să vinzi pe eMAG mai eficient!
În primul rând, ține minte că de multe ori imaginea este cea care vinde produsul. O poză clară, făcută în lumina corectă poate avantaja produsul în sine și în plus, clientul va fi mai încântat de modalitatea utilizată în expunerea produsului.
Descrierea produsului este un alt aspect de care trebuie să ai grijă. Clienții vor să cunoască cât mai multe specificații despre produs, așa că nu ezita să îl descrii cât mai detaliat, mai ales proprietățile și caracteristicile tehnice.
Feedbackul clienților trebuie să fie una dintre preocupările tale majore, deoarece uneori acesta va influența puterea de decizie a celorlalți potențiali clienți, deci implicit, va afecta și volumul vânzărilor.
Pentru a crește numărul de vânzări de poți folosi și de eMAG Ads. Prin intermediul acestei metode de promovare online poți crea o campanie de marketing care să îți promoveze produsele.
Legal, nu poți vinde pe eMag ca persoană fizică pentru că trebuie să dovedești că ai vândut un produs și să trimiți clientului o factură pentru fiecare produs vândut. Dar acest lucru îți va oferi credibilitate și va atrage pe termen lung mai mulți clienți.
În schimb, poți să vinzi fără SRL, dar dacă îți faci un PFA. Practic, trebuie să devii persoană fizică autorizată pentru a putea vinde un produs online, indiferent de platforma despre care vorbim.
Probabil ți-ai dat seama că nu poți vinde pe eMag ca persoană fizică atunci când am vorbit despre înregistrarea pe platforma eMAG Marketplace pentru că îți sunt solicitate date referitoare la tipul de formă juridică pe care o deții.
👉 Articol recomandat: Închiriere în regim hotelier persoană fizică 👈
Chiar și dacă iei în calcul cât costă să vinzi pe eMAG, vei ajunge la concluzia că această platformă oferă avantaje considerabile.
Platforma eMAG îți oferă șansa de a te promova și pe plan internațional. Deși piața de desfacere națională este destul de ofertantă, șansa de a te dezvolta și în afara granițelor țării îți poate crește semnificativ numărul de comenzi, deci și profitul.
Prin intermediul platformei ai un potențial acces la un portofoliu de peste 500.000 de clienți. Prin intermediul puterii de extindere a platformei și de ajungere la clienți poți să te faci cunoscut în fața mai multor persoane, din categorii diferite de vârstă.
Din moment ce produsele tale sunt expuse unui număr mare de clienți, și vânzările tale vor fi pe măsură. eMAG îți aduce traficul organic de care tu ai nevoie fără niciun efort din partea ta. Chiar dacă va trebui să plătești minimul comision eMAG Marketplace, nu va mai trebui să aloci un buget promovărilor online.
Traficul organic generat de eMAG va fi suficient pentru a vinde mai mult decât ai vinde cu propriul tău magazin. Este destul de greu și durează ceva timp să atragi trafic organic către propriul site, mai ales când afacerea este nouă, iar competitorii sunt unii puternici.
Poți beneficia de programele integrate ale platformei, cum este „deschide România”. Programul a fost gândit pentru micii antreprenori autohtoni care vor să își crească vânzările și să își promoveze produsele pe plan național.
Beneficiezi de suport din partea echipei eMAG prin modalitățile de eMAG Marketplace contact. Echipa îți va răspunde mereu la întrebări și te va ghida atunci când vei avea nevoie de acest lucru.
Modalitățile de eMAG Marketplace contact disponibile sunt: mesageria eMAG Marketplace, departamentul Account Health și departamentul Account Partners. Fiecare departament are un rol specific așa că nu ezita să apelezi la ajutor!
Așa cum se întâmplă în cazul oricărei alte platforme de vânzări online, eMAG Marketplace prezintă câteva dezavantaje pe care ar trebui să le cunoști înainte de a deveni seller. Iată care sunt principalele dezavantaje atunci când vinzi pe eMAG!
Competivitatea este cu siguranță principalul dezavantaj al platformei eMAG și al oricărui marketeplace. Pentru că aici sunt prezenți foarte mulți producători care vând același produs ca tine sau produse similare, competivitatea este la cote înalte.
De aceea, trebuie să găsești o modalitate prin care să te diferențiezi de ceilalți, lucru destul de dificil având în vedere numărul mare de competitori.
Pe lângă faptul că ești în competiție cu mulți alți producători, ești în competiție directă și cu eMAG care își vinde aici propriile produse. Reputația brandului eMAG face această competiție foarte strânsă pentru antreprenorii ale căror afaceri nu sunt încă cunoscute, deci de încredere.
Am văzut mai sus comisioanele percepute de eMAG și ți-ai dat seama deja că unele categorii de produse (chiar foarte populare) au un comision destul de ridicat. Comisioanele pentru produsele vândute prin programul „Deschide România” sunt mai mici. Spre exemplu, se percepe un comision eMAG Marketplace de 5% pentru electronice sau electrocasnice.
În schimb, pentru produse care nu fac parte din programul respectiv, comisionul variază de la 16% la 23%, ceea ce poate fi puțin cam mult.
Un alt inconvenient al platformei eMAG este faptul că nu ai access la baza de date a clienților tăi. Dacă un client a cumpărat un produs al tău, nu înseamnă că treaba ta s-a terminat doar pentru că ai făcut o conversie.
Pentru ca afacerea ta să crească trebuie să îți cunoști foarte bine clienții, comportamentul lor în procesul de cumpărare și alte date importante. Acestea care te vor ajuta să-ți dezvolți afacerea. Dar din moment ce nu ai acces la astfel de date, cum poți să știi unde este necesară îmbunătățirea și pe ce categorie de persoane să mizezi mai mult?
Alte mici dezavantaje de care ar trebui să ții cont:
👉 Articol recomandat: Idei de afaceri mici pentru femei 👈
Acum că am văzut avantajele, dar și dezavantajele platformei, probabil te întrebi dacă merită să vinzi pe eMAG. Noi credem că merită să vinzi pe eMAG atât timp cât ești conștient de oportunitățile tale, dar și de limitele pe care ți le aduce platforma. Tocmai despre aceste oportunități și limite vom vorbi în continuare, astfel încât tu să iei decizia potrivită pentru tine.
Merită să vinzi pe eMAG sau mai bine zis să-ți listezi produsele pe eMAG pentru că beneficiezi de expunerea mare pe care o poate oferi platforma. După cum am menționat deja, eMAG are un portofoliu mare de clienți și mulți vizitatori zilnici. Dacă afacerea ta nu a ajuns încă la acel nivel de notorietate, aceasta este șansa ta să te faci cunoscut.
Nu doar că te vei face cunoscut, dar vei fi asociat cu brandul eMAG și prin această asociere vei câștiga și tu credibilitate și reputație în nișa pe care o reprezinți.
Mai mult decât atât, listarea produselor pe eMAG îți poate aduce mai multe vânzări pe site-ul tău propriu. Cum? Foarte simplu. Cu siguranță și tu cauți pe eMAG produse doar pentru că știi că găsești un număr mare de produse într-un singur loc, dar fără intenția de a cumpăra chiar de pe eMAG. Potențialii tăi clienți probabil fac același lucru.
Aceștia folosesc platforma ca pe un motor de căutare pentru a găsi ofertele disponibile. Apoi, vor căuta exact producătorul respectiv pentru a achiziționa produsele mai ieftin. De ce? Pentru că și clienții știu de comisioanele eMAG. Deci, sunt conștienți că producătorii adaugă aici produsele la un preț mai mare pentru a acoperi acest comision. Dar direct pe site-ul producătorului vor găsi aceleași produse la un preț mai mic, ceea ce înseamnă mai multe vânzări pentru tine.
Bineînțeles, pentru ca potențialul client să achiziționeze produsul de pe site-ul tău, acesta va trebui să insipire încredere.
Competivitatea ridicată de pe această platformă, indiferent de categoria de produse pe care le vinzi, face ca expunerea afacerii tale să nu aducă neapărat și vânzările așteptate.
Crearea propriului tău magazin online îți oferă oportunitatea de a-ți crea propriul brand, de a te diferenția de ceilalți producători. Altfel spus, ai oportunitatea de a atrage sute sau mii de clienți interesați doar de produsele tale. În schimb, vânzând pe eMAG efortul pentru diferențiere va fi mai mare și uneori, imposibil.
De asemenea, platforma eMAG vine cu limitarea dezvoltării afacerii pentru că nu ai acces la date și statistici reale despre clienții și vânzările tale. Prin urmare, nu vei știi direcția de dezvoltare a afacerii tale.
În plus, vânzând pe eMAG nu vei avea ocazia lansării unor programe sau campanii pentru fidelizarea cliențiilor. Iar acesta este un dezavantaj pentru că poți obține vânzări destul de mari prin intermediul promoțiilor speciale.
Vezi aici cum se face un site!
Platforma eMAG Marketplace poate fi o reală oportunitate de dezvoltare, atât pentru micii antreprenori, cât și pentru marile companii din domeniu. Faptul că are un portofoliu de peste 500.000 de clienți transformă platforma într-un partener de afaceri pasiv.
Dacă îți dorești un venit suplimentar față de slujba ta actuală sau dacă vrei să îți valorifici talentul, nu ezita să consulți oportunitățile oferite de această platformă!
Totuși, încearcă să privești eMAG Marketplace ca pe un canal în plus prin care ajungi la potențiali clienți și nu ca pe un canal unic. Vânzarea produselor doar pe această platformă nu-ți va aduce succesul pe termen lung. Dar te va ajuta cu siguranță să-ți creezi drumul către propria afacere de succes.
Nu te costă nimic să vinzi pe eMAG, dar se percepe un comision pentru fiecare produs vândut, în funcție de categoria din care face parte.
Pentru a vinde pe eMAG trebuie să urmezi patru pași principali:
✔️ completezi formularul de înregistrare și de creare a contului;
✔️ semnezi un contract cu un curier;
✔️ accepți termenii și condițiile platformei.
Poți vinde pe eMAG ca persoană fizică dacă îți faci un PFA. Deci, nu e nevoie să ai un SRL pentru a vinde pe acest marktplace.
Pe eMAG poți vinde aproape orice, de la produse electronice și electrocasnice până la produse de îngrijire personală sau obiecte de mobilier. Sunt foarte multe categorii de produse care pot fi listate pe eMAG.
Pentru a face bani pe eMAG trebuie să-ți deschizi un cont de seller și să adaugi imagini clare și descrieri complete pentru produsele tale. Atrage cât mai multe recenzii pozitive pentru a-ți spori vânzările!
Cel mai bine pe eMAG se vând laptop-uri, tablete, telefoane, ceasuri smart, accesorii pentru telefoane și laptopuri, dar și electrocasnice (în special, frigidere și aspiratoare).
Merită să vinzi pe eMAG pentru că îți expui produsele către o comunitate foarte mare și poți deveni cunoscut mai rapid. Totuși, nu te axa doar pe vânzarea produselor pe eMAG. Încearcă să-ți expui produsele în cât mai multe locuri, în special pe propriul site!
Mai multe articole care te-ar putea interesa: