imprimare la cerere 2024

Cum faci bani din imprimare la cerere în 2024: ghid pas cu pas

4/5 - (2 votes)

Evoluția rapidă a societății aduce cu sine și o dezvoltare accentuată a domeniilor de activitate. Anual, apar noi trenduri și activități, mai ales în mediul online. Un astfel de domeniu este cel de print on demand. Acesta a luat amploare mult în ultimii ani. Dacă până acum produsele în serie aveau succes, astăzi cele personalizate câștigă teren rapid. Află și tu totul despre imprimare la cerere și pune în aplicare!

Ce este imprimare la cerere?

Imprimarea la cerere poate fi asociată cu un proces de personalizare. Practic, aceasta este ocazia perfectă de a personaliza anumite obiecte cu propriul design. Acestea pot consta în tricouri, căni, eșarfe, și nu doar acestea. Este un mod practic de a te distinge și de a-ți etala talentul.

În procesul de imprimare la cerere, de fapt selectezi obiectul pe care dorești să îl personalizezi și design-ul. Această flexibilitate acționează în avantajul tău, deoarece tu definești de fapt cum va arăta produsul final.

Poți face acest lucru doar pentru tine sau poți dezvolta o mică afacere de print on demand. Prin urmare, există și posibilitatea de a face bani din imprimare la cerere.

Cum să începi o afacere de imprimare la cerere: pas cu pas

Print on demand, cunoscut și ca POD, este un adevărat trend. Se pot personaliza multiple obiecte, printre care sunt incluse și felicitările, calendarele și brelocurile. Nu este dificil să începi să faci bani din imprimare la cerere, însă este nevoie de atenție și de o bună organizare.

Iată care sunt pașii necesari pentru a demara o astfel de afacere!

Primul pas: alegerea unei nișe

Deși print on demand pare a fi simplu și generalist, de fapt lucrurile sunt mai detaliate în realitate. Magazinul poate oferi un singur fel de produse sau mai multe.

Te poți axa pe produsele textile precum tricouri, eșarfe, fețe de pernă, veste sau orice implică materialul textil. Pe de altă parte, poți alege produse precum căni, brelocuri, felicitări de calendare.

De Reținut!
Unele produse sunt mai populare, altele mai puțin. De exemplu, în ramura de imprimare la cerere, textilele ocupă un procent de aproximativ 39,6%.

Al doilea pas: analiza pieței

O analiză de piață este de folos în conturarea afacerii. Astfel, se pot identifica cele mai populare produse comercializate, dar și preferințele grupului țintă.

Google Trends și SEMRush sunt două instrumente utile în acest sens. Acestea îți vor da informații prețioase despre tendințele și preferințele cumpărătorilor.

Al treilea pas: alegerea furnizorului pentru imprimare le cerere

După stabilirea produselor și a grupului țintă, trebuie selectat un furnizor al acestor servicii. Piața vine și în acest sens cu multiple opțiuni. Această diversitate poate crea confuzie și este important să iei decizia corectă pentru ca afacerea să aibă și succes.

De Reținut!
Poți alege între furnizori precum Printify, Printful, Teelaunch sau TeeSpring. Aceștia pot fi integrați de platformele pe care alegi să vinzi sau poți colabora direct cu ei dacă alegi să îți promovezi propriul magazin.

Al patrulea pas: crearea design-ului

Desenele sunt următorul pas pe care trebuie să îl parcurgi pentru a avea succes în imprimare la cerere. Acestea trebuie să fie originale și este recomandat să vii cu propria abordare și cu propriul stil.

Desigur, poți apela și la artiști independenți și să le cumperi drepturile de autor. Poți analiza produsele vândute de alții pentru inspirație sau poți pur și simplu privi în jur pentru a găsi noi idei.

Al cincilea pas: optimizează și promovează

Odată ce ți-ai creat un plan clar de bază al afacerii, poți trece la următoarea fază, cea de promovare a produselor. Prin urmare, mai întâi trebuie optimizat conținutul magazinului tău online. În acest sens, familiarizează-te cu tehnicile SEO.

Identifică termenii optimi pentru a-i folosi în descrierea produselor din magazin. Dacă aceștia sunt cei potriviți, ai toate șansele să faci bani din imprimare la cerere. Apoi, poți investi și în publicitate dacă bugetul permite acest lucru. Poți redirecționa traficul către magazin cu ajutorul conturilor de social media sau a unui blog.

Ofertă Fără Depunere

150 Rotiri Gratuite Fără Depunere la Money Train 4

Încearcă slotul Money Train 4 cu 150 rotiri gratuite fără depunere la înregistrare!
Joaca Acum

Al șaselea pas: ajustează și analizează

După lansarea magazinului de print on demand trebuie să rămâi mereu la curent cu schimbările specifice pieței. Așadar, trebuie observate fluctuațiile de preț și de cerere. Apoi, în conformitate cu acestea, planurile trebuie să fie ajustate.

De Reținut!
În plus, poți pregăti promoții pentru a crește fluxul de vânzări. Reducerile sunt o bună modalitate de atragere a clienților.

TOP 5 platforme online pentru imprimare la cerere în 2025

Pe piață sunt disponibile multiple platforme pe care îți poți vinde produsele. Totuși, unele sunt mai cunoscute în domeniul print on demand, fiind mai mari și având un acces mai facil la o un grup țintă mai vast. Iată care sunt cele mai cunoscute platforme de print on demand!

#1. Amazon

Platforma Amazon este cunoscută în întreaga lume pentru imprimare la cerere. Întocmai din acest motiv, aceasta poate fi principalul punct de plecare într-o astfel de afacere. Înainte de a crea un cont pe aceasta trebuie să ai un furnizor POD cu care să colaborezi.

Apoi, contul creat pe platformă trebuie să fie unul de vânzător. Platforma oferă două tipuri de cont pentru vânzători. Diferența dintre ele constă în cantitatea de produse pe care dorești să o vinzi.

Platforma oferă acces și la Amazon Marketplace, facilitate ce permite o conectivitate mai ușoară cu furnizorii. Totodată, se oferă și un program destinat nișei de print on demand, anume Merch by Amazon.

De Reținut!
Se poate intra doar cu invitație în acest grup, dar odată intrat, vei avea acces la multiple informații și vei putea începe să vinzi. Dezavantajul constă în faptul că procesul de aplicare poate dura între 3 luni și 1 an pentru a se finaliza.

După aprobarea contului se pot vinde la început doar 10 produse diferite. După realizarea a cel puțin 10 vânzări, vei putea vinde mai mult, însă numărul permis va crește treptat.

Nu se avansează destul de ușor pe nivel, dar merită. Platforma pune la dispoziția vânzătorilor și etichete precum „eligibile Prime”, acest lucru însemnând că produsele vor ajunge destul de rapid la curier.

#2. Printful

Platforma Printful este caracterizată în primul rând de fiabilitate, acesta fiind unul dintre motivele pentru popularitatea sa. Platforma pune accent pe calitatea produsului, deci nu este un loc în care să dai greș sau să poți vinde produse cu design-uri copiate.

Furnizorul vine la pachet cu multiple beneficii, dar și cu câteva limitări. De exemplu, este necesar să ai un magazin propriu de comerț electronic și conturi sociale prin care să vinzi produsele.

Pe de altă parte, se pot configura diverse categorii de produse. În plus, este oferit și un program gratuit pentru începători în care costurile percepute constau în cele de bază (materiale și transport).

De Reținut!
Totodată, furnizorul permite colaborarea și cu un număr mare de platforme de comerț electronic. Se permite și crearea fluxurilor automatizate, lucru îndemânos în lumea comerțului electronic.

Printful vine în ajutorul vânzătorilor și cu diverse scheme de reduceri ce au drept scop creșterea numărului de vânzări. Calitatea este una din principiile avute în vedere de platformă.

În plus, vânzătorii își pot adăuga sigla brandului propriu pe produse. Printful poate fi integrat pe un număr mare de platforme de comerț electronic, inclusiv pe Wix, Etsy, Amazon, Shopify și Ebay.

#3. Bani din imprimare la cerere cu Printify

Și platforma Printify este destul de cunoscută. Totuși, aceasta se deosebește prin faptul că nu imprimă în sistem vrac, așa cum procedează alți furnizori.

Ca opțiuni de produse, oferta este mare și include piese de îmbrăcăminte, dar și accesorii ce pot fi personalizate. O altă particularitate a furnizorului este faptul că oferă acces la o gamă mare de produse și furnizori de calitate.

Printify poate fi integrat direct în magazinul de comerț electronic. Pe lista platfromelor compatibile se numără Woo, Etsy, Shopify, Wix, și multe altele. Este disponibil și un Plugin WordPress, dar și o aplicație pentru Shopify.

Furnizorul oferă trei planuri tarifare: unul gratuit, unul premium cu preț ajustabil și unul de 24,99 dolari (maxim 10 magazine pe cont). Fiecare cont are avantajele sale, deci le poți analiza înainte de a alege unul. De exemplu, pot fi oferite reduceri la materiale.

#4. Sellfy

Platforma Sellfy nu se rezumă doar la print on demand, ci este ideală și pentru dropshipping. Totuși, aceasta oferă o gamă mai mică de produse pentru imprimare la cerere. Aceasta oferă acest serviciu doar pentru postere, îmbrăcăminte, genți și huse de telefon. Paleta restrânsă poate fi un dezavantaj pentru unele persoane.

Inițial, furnizorul oferea și un plan gratuit. Din păcate, acesta nu mai este disponibil și este oferită o perioadă de testare de doar 14 zile. Este ușor să creezi un magazin și să te lansezi pe Sellfy.

De Reținut!
Un avantaj al acestuia constă în faptul că ești plătit pentru fiecare vânzare și nu ți se rețin banii pentru anumite perioade, așa cum se întâmplă în cazul altor procesatori de plăți.

Instrumentele necesare sunt integrate în magazin, acest lucru făcând întregul proces de urcare a produselor mult mai facil. În plus, ai la îndemână instrumente esențiale precum certificatul SSL, găzduire, personalizarea magazinului, dar și ștampile PDF.

În plus, convertirile în moneda clientului sunt făcute automat și sunt oferite multiple instrumente de marketing. Prețurile planurilor sunt de 19, 49 și 99 de dolari.

#5. Redbubble

Pe listă se numără și Redbubble. Acesta a fost lansat în anul 2006 și de atunci a reușit să crească în popularitate și număr de utilizatori.

Utilizarea sa este destul de simplă. În cazul acesta, nu trebuie creat un magazin de la zero. Din contra, trebuie expuse produsele într-una din vitrinele platformei. Aceasta înregistrează lunar peste 10 milioane de vizite, deci ai mari șanse la vizualizări.

Spre deosebire de alți furnizori, Redbubble nu permite integrarea pe platforme precum Shopify și Woo. Crearea contului necesită puțin timp și plățile pot fi primite prin Paypal. Gama de produse pentru imprimare este generoasă, aici fiind incluse obiecte de îmbrăcăminte, accesorii, carcase, decorațiuni, autocolante, cadouri.

De Reținut!
În general, produsele sunt expediate către client în termen de 2-3 zile de la plasarea comenzii.

Plățile se fac în fiecare lună pe data de 15 doar dacă s-a atins pragul minim de 20 de dolari. Sunt oferite și șabloane predefinite și sunt acceptate multiple formate. Drept urmare, design-ul poate fi realizat și în alte programe, precum Photoshop.

De Reținut!
Printre dezavantajele platformei se numără lipsa utilizării brandului propriu pe chitanța emisă clientului. Există trei pachete, anume Standard, Premium și Pro.
Ofertă Fără Depunere

150 Rotiri Gratuite Fără Depunere la Money Train 4

Încearcă slotul Money Train 4 cu 150 rotiri gratuite fără depunere la înregistrare!
Joaca Acum

Câți bani faci din Print on Demand?

Câștigurile depind direct de numărul de vânzări ale produselor. Cu cât vinzi mai multe produse, cu atât mai mari vor fi câștigurile tale. Poți avea câștiguri de 2-3 dolari, 50 sau chiar de câteva sute de dolari. Totul depinde de marketing, optimizare și de calitatea design-ului.

Imprimarea la cerere este similară cu Dropshipping?

Print on demand și dropshipping-ul se aseamănă într-o mică măsură. Totuși, sunt diferite. Iată câteva asemări și diferențe între cele două!

Asemănări

  • În ambele cazuri, nu este necesar să păstrezi un inventar sau un stoc de produse. Acestea sunt livrate de către furnizor, iar plasarea comenzii este automatizată;
  • Atât în imprimarea la cerere, cât și în dropshipping, bugetul inițial necesar este mic. Nu este necesar un avans pentru stocarea produselor și sunt oferite multiple tipuri de abonamente.

Diferențe

  • Print on demand presupune să creezi propriul design și să îl adaugi pe diverse produse ce pot fi personalizate. Iar Dropshipping-ul  presupune să alegi produse deja existente pe platforme precum Aliexpress și să le comercializezi mai departe;
  • O altă diferență între cele două constă în abilitățile necesare. În cazul imprimării la cerere, ai nevoie de competențe de design grafic pentru a reuși iar pentru dropshipping nu.

Concluzii

Într-un final, imprimarea la cerere redefinește paradigma industriei editoriale, aducând cu sine oportunități și provocări unice. Cu toate că există aspecte de perfecționat, este clar că această tehnologie va continua să modeleze viitorul produselor, oferind o mai mare flexibilitate și accesibilitate în întreaga lume.

Descoperă revoluția produselor personalizate prin imprimarea la cerere și începe o afacere într-un mod inovator astăzi!

PRO
  • Print on demand este o afacere ce poate fi pornită ușor, cu buget minim și cu câteva cunoștințe de design
  • Nu este nevoie de un stoc sau de o evidență separată a vânzărilor pentru imprimarea la cerere
  • Platformele pentru imprimare la cerere oferă și servicii de marketing
CON
  • Lipsa cunoștințelor de design poate fi un impediment

Vezi mai multe modalități de a face bani de acasă:

Cum Să Faci Bani de Acasă ca Voice Actor?

În ziua de astăzi, poți să auzi vocile actorilor în cărți audio,…
Mara Ivan - iulie 19, 2024
TopPay Cazinouri 2024

TopPay

Dacă vrei să-ți alimentezi contul de casino simplu, sigur și rapid, atunci…
Laura Paraschiv - iulie 16, 2024
Google Pay Cazinouri 2024

Google Pay

Această metodă este soluția modernă pentru plăți rapide și sigure. Dacă te-ai…
Laura Paraschiv - iulie 15, 2024

Autor

Monica Radu

Editor Junior