cum sa devii influencer

Ghid despre cum să devii influencer

Dacă ai ajuns în punctul în care vrei să știi cum să câștigi bani ca influencer, înseamnă că ai deja un cont de Instagram, o mulțime de postări și câteva mii de followers. Știm că dacă nu ai deja o anumită notorietate sau foarte multe cunoștințe care să te susțină pe rețelele de socializare, poate părea imposibil să strângi mulți followers pe Instagram. Însă lucrurile sunt destul de simple dacă urmezi o strategie și înveți cum să te promovezi și cum să devii influencer.

În epoca în care trăim, oamenii sunt conectați non stop la rețelele de socializare pentru divertisment și informare. În acest mediu, un influencer își poate pune în valoare abilitățile. Jobul de influencer presupune promovarea produselor sau serviciilor unei companii în baza ta de fani cu scopul de a-i influența să devină clienți.

Influencers folosesc canale digitale precum Facebook, Instagram, blogul personal sau Youtube. Rolul unui influencer este de a mări încrederea fanilor săi în produsele pe care le testează și le promovează.

Cum să devii influencer

Ca să fii considerat un reper de informare de către companii și branduri, este nevoie să te diferențiezi de către ceilalți influencers de pe piață. Pentru a te asigura că ieși în evidență, ai în vedere câteva aspecte critice:

  • Trebuie să fii cel puțin micro influencer. Acest lucru presupune că ai un număr de cel puțin 1000 de followers pe Facebook sau Instagram. Dacă deții și un blog sau un canal de Youtube, ai cu siguranță un avantaj!
  • Trebuie să fii activ constant pe rețelele de socializare. Comunică tot timpul cu publicul tău pentru a-i păstra pe oameni antrenați și interesați de conținutul tău.
  • Încearcă să te remarci prin calitatea și relevanța conținutului pe care îl postezi. Nu-ți fie teamă să îți expui părerile și să le argumentezi. Încearcă să găsești diferențiatorul tău unic!
  • Identifică-te întotdeauna cu produsele sau serviciile pe care le promovezi. Nu poți să convingi oamenii să cumpere un produs care nu îți place sau în care tu nu crezi.

Cum să câștigi bani ca influencer

Ca să devii influencer, să ajungi să ai mii de followers și să reușești să generezi și venituri, trebuie să te asiguri de câteva elemente esențiale.

1. Numele

Dacă ești persoană publică, cel mai probabil îți vei folosi numele personal pentru a fi găsit mai ușor de către cei care te cunosc. Pe de altă parte, dacă nu ești persoană publică și nu ai foarte multe cunoștințe, îți poți alege orice nume sau poreclă, care simți că te reprezintă.

Te sfătuim să alegi mereu o variantă de nume simplă și ușor de reținut, însă suficient de interesantă și atrăgătoare cât să stârnească curiozitate.

Dacă vrei să îți promovezi afacerea proprie, evită numele care să aibă legătură directă. Adică, dacă ai un magazin de haine, nu folosi cuvinte precum: fashion, shop, magazin, clothes, apparel, haine etc. Trebuie să demonstrezi constant publicului tău că ești la curent cu trendurile media și că nu duci lipsa de creativitate și imaginație!

2. Poza de profil

Deși pentru rețeaua de socializare Facebook, poza de profil are un rol important, în cazul Instagram, aceasta este aproape complet neglijată. Poza de profil la Instagram este foarte mică și nu reprezintă punctul cheie al profilului tău. Deci nu are sens să încarci spațiul cu prea multe elemente sau culori.

3. Descrierea

Modul în care te descrii în BIO este modul în care vei fi perceput de către ceilalți utilizatori. Dacă ai o afacere, acesta este locul în care vei vrea să vorbești despre misiunea și viziunea ta. Spre deosebire de numele de utilizator, spațiul de BIO este special alocat pentru astfel de lucruri. Informațiile din BIO nu sunt citite decît de către cei cu adevărat interesați de tine și de contul tău.

Tot în BIO poți pune și link-uri externe. De altfel, este singurul loc în care poți face acest lucru deci ai grijă cum îl folosești!

4. Nișa

E bine să știi de la bun început pe ce nișă vrei să te axezi. Orice temă poate fi interesantă dacă știi cum să o gestionezi.

5. Hashtags

Folosește hashtag-urile într-un mod care să ofere informații valoroase, integrându-le natural în descrierea ta. De multe ori, arată neprofesional să trântești câte 30 de hashtag-uri ca și când singurul lucru pe care ți-l dorești e ca postarea ta să ajungă la cât mai mulți oameni.

6. Descrierea pozei

O descriere bună a unei poze presupune o explicație atractivă a ce reprezintă sau insuflă imaginea respectivă. Sfatul nostru este să fii natural și succint în descrieri și să incluzi hashtag-uri adecvate, așa cum menționam mai devreme. Încearcă te ferești de citate sau descrieri care nu îți aparțin. Încearcă, pe cât de mult posibil, să fii original.

7. Conținutul video

Orice fel de conținut video are potențial de interes atât timp cât este legat de tema contului tău de Instagram. Dacă, de exemplu, profilul tău este despre viața ta, atunci poți posta un video în care te distrezi la o petrecere. Însă, dacă tematica ta este una obiectivă și de obicei ai postări personale, e posibil ca audiența ta să nu fie interesată de filmulețul postat.

8. Live-urile

La fel ca în cazul conținutului video, live-urile sunt nemaipomenite atât timp cât au legătură cu tematica profilului tău. Dacă nu le-ai folosit până acum, ai putea să descoperi că sunt fix ceea ce lipsea din profilul tău!

9. Like / Comment / Follow

Cele 3 moduri de interacțiune pe Instagram sunt Like, Comment și Follow. Pentru ca postările tale să primească astfel de interacțiuni, este necesar ca tu să fii prezent și să socializezi. Trebuie să interacționezi cu ceilalți utilizatori și să îți exprimi interesul față de postările lor. Ai mereu în vedere să întorci favorurile celor care interacționează cu postările tale. Dacă ți se dă like, oferă și tu unul. Dacă ți se lasă un comentariu, asigură-te că răspunzi. De asemenea, când cineva îți dă Follow, ar fi bine să urmărești și tu profilul respectiv pentru a-ți asigura un Follower durabil.

10. Frecvența

Este ideal să ai o postare la 6-10 ore și să nu îți stresezi audiența, însă nici să nu îi lași să uite de tine! Încearcă să păstrezi tematica aleasă inițial, dar nu deveni monoton în conținut. Alternează fotografia cu materialele video și adoptă subiecte variate în moduri originale.

Ține cont întotdeauna de următoarele Tips & Tricks:

Nu te concentra numai pe fotografie

Cu toții știm că o poză de calitate, văzută de un număr mare de utilizator, presupune și o cantitate de like-uri. Însă rata de engagement nu îți crește neapărat și numărul de followers pe Instagram.

Foarte mulți utilizatori îți vor analiza profilul înainte să îți dea un Follow. Deci tu trebuie să îți privești contul în ansamblu și să obții imaginea pe care ți-o dorești. Chiar dacă ai câteva poze super wow! și chiar dacă toate pozele tale au câte ceva aparte, ai în vedere să arate bine împreună.

Poți să îți alegi mai multe subiecte

A-ți alege o nișă sau o tematică nu înseamnă că nu poți aborda mai multe subiecte din tema respectivă. Poți vorbi despre două sau chiar trei subiecte de interes. Însă păstrează întotdeauna o tematică și câteva elemente comune: culori, tonuri, aspect, formă, dimensiuni, etc.

Nu îți fie teamă să ștergi pozele care nu se mai potrivesc nișei tale

Uneori se poate întâmpla ca unele poze de pe contul tău de Instagram să nu se mai potrivească cu produsele sau serviciile pe care le promovezi în prezent. Nu ezita să elimini absolut toate pozele care nu mai comunică imaginea pe care dorești să o transmiți bazei tale de fani.

Devino influencer pe Instagram

Cu o planificare strategică și privind tot timpul imaginea de ansamblu, îți poți transforma contul de Instagram într-o veritabilă carte de vizită. Urmează ghidul nostru despre cum poți cum să câstigi bani ca influencer și ai toate șansele de a atrage sponsori sau branduri. Nu ai nevoie decât de contul tău de Instagram, conținut de calitate, răbdare și multă perseverență!

Citește și articolele despre:

Articole relevante