cum sa faci bani din travel

Ghid despre cum să faci bani din travel

Mulți dintre noi considerăm că jobul ideal presupune probabil să călătorim și să fim plătiți pentru asta. Dacă și tu îți dorești un job în care să călătorești în toată lumea, poți să înveți travel writing și să îți transformi blogul în afacere. Apoi poți să afli pe pielea ta cum să faci bani din travel.

Este posibil și cu siguranță, poți și tu! Nu trebuie să ai cunoștințe de programare sau studii superioare. Înțelegem că sunt anumite meserii unde ai nevoie de anumite abilități și specializări formale, însă nu e cazul când vorbim de travel writing. Poți să înveți cum să câștigi bani din călătorii începând de la 0 și poți ajunge să trăiești din asta dacă ești determinat.

Trebuie să menționăm că este o diferență majoră între a avea un blog de travel și a întreține unul, ca un travel writer full time. După ce citești acest articol, vei ști cu siguranță cum să îți începi blogul și vei avea o viziune de ansamblu despre cum să faci bani din travel. Însă este nevoie de dedicare, multă muncă și pasiune pentru a putea să îți menții blogul la standarde înalte. Atunci vei avea șanse să obții sponsorizări și venituri de pe urma lui.

Alege-ți o nișă

Blogurile de călătorii reprezintă o nișă în sine, însă trebuie să o segmentezi și să alegi să scrii despre ce ți se potrivește cel mai bine. Gândește-te la segmentul de travel despre care să scrii din perspectiva publicului care te va citi și a călătoriilor pe care le faci deja. De asemenea, trebuie să mai iei în considerare bugetul alocat călătoriei, durata călătoriei, vârsta călătorilor, mijloacele de transport folosite, tipurile de sfaturi pe care le poți oferi tu, etc. Toate elementele enumerate anterior pot constitui o nișă granulară, specifică.

Evident poți alege mai multe elemente și astfel te vei adresa unui public mai larg. De exemplu, poți scrie despre destinații exotice, însă încadrate într-un buget mediu pentru turiști tineri, cu vârste între 25 și 35 de ani. Poți să te regăsești și în situația în care blogul tău nu are neapărat un public foarte bine definit. Atunci articolele tale vor fi citite și de alte segmente de public. Însă și aceia vor afla dacă pot vizita o anumită destinație în limita unui anumit buget sau dacă este recomandat să meargă singuri sau în cupluri, etc.

Câteva exemple de nișe populare pentru travel blogging sunt călătoriile în Asia și Orientul Mijlociu, călătoriile de lux, călătoriile single sau de cuplu, etc. Să nu pierzi din vedere faptul că nișa este de multe ori criteriul care te ajută să fii mai ușor identificabil.

Alege-ți un nume

Poate că inițial numele nu ți se pare un element atât de important. Nimic mai greșit! Numele blogului tău este similar unei cărți de vizită. Atunci când îți alegi numele, este foarte important să ții cont de câteva aspecte:

  • Să fie ușor de memorat și reținut

Pentru a fi ușor de memorat, numele trebuie să fie scurt: două, maxim 3 cuvinte. Trebuie să fie sonor și de impact, astfel încât să îl poți reține cu ușurință.

  • Să te reprezinte

Indiferent dacă alegi să folosești numele tău real sau să inserezi un indiciu legat de tine personal, reprezintă un avantaj. Ai totuși în vedere că numele trebuie să oglindească în totalitate blogul și conținutul de travel, și nu pe tine.

  • Să nu restricționeze din punct de vedere timp, spațiu, vârstă etc.

Poți să ai tendința să cuprinzi vârsta ta sau locația în numele blogului tău, însă noi te sfătuim să nu faci acest lucru. Dacă de exemplu te afli în Europa și călătorești în spațiul european, ai putea fi tentant să incluzi continentul în numele blogului. Însă dacă peste 1 an te vei reloca în America de Sud și vei călători acolo? Nimeni nu va căuta articole despre America de Sud pe un blogul care trimite cu gândul strict la Europa.

  • Să nu conțină cuvinte prea mult folosite deja

Nu îți recomandăm să folosești cuvinte mult prea uzuale, precum travel, backpack, adventure, etc. Toate aceste cuvinte sunt folosite deja de către bloggeri mai mari și deja cunoscuți. Pentru a te face remarcat, trebuie să fii original în alegerea numelui tău și în conținutul pe care îl oferi.

Creează-ți o identitate

Logo-ul blogului tău de travel este foarte important și ar trebui să indice tema blogului tău. Dacă vrei să investești în identitatea blogului tău de travel, te sfătuim să apelezi la serviciile unui graphic designer.

Însă te poți descurca și fără investiții financiare. Uită-te pe diferite bloguri care îți plac și insipiră-te de acolo. Poți să folosești programe precum Canva și să îți creezi propriile bannere pentru blogul tău, de exemplu. Dacă vrei să îți creezi și logo-ul singur, îți recomandăm Squarespace sau LogoGarden.

Creează o pagină de descriere și una de contact

Este necesar să ai o pagină în care să te prezinți publicului tău și să motivezi existența blogului tău. De asemenea, este important să împărtășești audienței motivele esențiale pentru care ar trebui să te urmărească.

Îți dăm câteva sfaturi succinte în ceea ce privește pagina de descriere și cea de contact:

  • Punctează numai câteva puncte esențiale despre tine, nu îți plictisi audiența;
  • Fă-ți o descriere ușor de înțeles, succintă și clară;
  • Adaugă o fotografie prietenoasă cu tine;
  • Setează așteptările audienței tale în legătură cu ce fel de conținut vei posta și cu ce frecvență;
  • Fii prietenos și natural în limbaj;
  • În pagina de contact, asigură-te că apar adresa ta de email, un formular de contact și butoanele de social care să îți redirecționeze publicul către paginile tale de Social Media.

Creează conținut de calitate

Te vom sfătui din nou să fii prietenos și natural în limbaj. Încearcă să fii original și să nu te pierzi în detalii nesemnificative. Bazează-te numai pe propriile tale experiențe și nu încerca să înflorești sau să reproduci superficial.

Încearcă să îți structurezi de fiecare dată articolul astfel încât să poate fi ușor de scanat și de către cei care nu au timp să citească fiecare rând. Asigură-te că folosești cuvinte cheie relevante pentru subiectul articolului astfel încât să fii ușor de găsit de către motoarele de căutare și listat printre primele rezultate. De asemenea, fiind un blog de călătorii, folosește fotografii de calitate, eventual făcute chiar de tine!

Expunerea pe Social Media

Trăim în plină eră digitală, deci este obligatoriu să ai cel puțin un cont pe o rețea de socializare importantă, precum Facebook sau Instagram.

Platformele de social media îți pot genera trafic pentru că poți posta diferite tipuri de informație pentru audiențe diferite.

Indiferent de ce canale digitale alegi pentru promovare, păstrează același nume și aceeași poză de profil pentru a păstra identitatea blogului tău de travel. Astfel, vei fi ușor identificabil și vei rămâne în memoria vizuală a segmentului de public căruia i te adresezi.

Postează cu regularitate și nu te sfii să încerci lucruri noi! Documentează-te și inspiră-te de la concurenții tăi din domeniul de travel. Studiază tipurile de postări și de conținut care atrag și formează-ți și tu propria strategie!

Cum să câștigi bani din călătorii

  • Fii determinat și constant;
  • Fii pregătit să aloci ore întregi zilnic blogging-ului de travel profesionist;
  • Fii pregătit să primești și critici;
  • Fii activ în mod constant pe rețelele de socializare;
  • Urmărește-ți traficul pe blog;
  • Folosește-te de social media pentru promovare;
  • Interacționează cu ceilalți bloggeri;
  • Atrage sponsori

Secretul succesului constă în perseverență, așa că aplică și tu pașii de mai sus și ține-te de planul tău!

Citește și articolele despre:

Articole relevante