cum deschizi o afacere cu lumânări parfumate handmade

Cum deschizi o afacere cu lumânări parfumate - Interviu cu Iulia Almaș

5/5 - (2 votes)

Deseori ne întrebăm cum putem deschide afaceri mici profitabile chiar de acasă, cu o investiție cât mai mică, dar cu mari șanse de reușită. Și dacă putem combina utilul cu plăcutul, cu atât mai bine. Iulia Almaș, fondatoarea unei afaceri cu lumănări parfumate handmade, ne povestește în acest interviu atât despre brandul său, ArtScent, cât și despre lucrurile necesare deschiderii unei afaceri cu lumânări handmade. Te invităm să descoperi povestea Iuliei Almaș și să învățăm împreună câteva lecții de succes utile dacă dorești să-ți deschizi și tu o afacere cu lumânări parfumate handmade!

De la pasiune la propria afacere cu lumânări parfumate handmade

interviu cu iulia almas despre afacere cu lumânări parfumate
  • Te rog să ne introduci puțin în povestea brandului tău. Când și cum a fost creat ArtScent?

Brandul ArtScent s-a născut din iubirea mea față de lumânările parfumate. Dar până în momentul în care am descoperit lumânările parfumate din ceară de soia nu m-am gândit niciodată ca eu aș putea sa fac lumânări.

În noiembrie 2020 am comandat de la un producător local primele mele lumânări din ceară de soia, de care m-am îndrăgostit imediat deoarece chiar parfumau încăperea după ce le aprindeam. Până atunci lumânările parfumate pe care le foloseam miroseau foarte frumos în magazin, dar după ce le aprindeam nu se mai simțea parfumul.

După ce am văzut diferența dintre lumânările din comert și cele pe care mi le comandasem m-am gândit ca și eu pot să-mi fac lumânările mele parfumate din ceară de soia.

Și au început câteva luni de teste și de bani investiți în materie primă pentru a ajunge la un rezultat care să mă mulțumească și să fie ceva deosebit din punct de vedere al calității și experienței oferite.

În martie 2021 am ales numele brandului și am creat profilele de Instagram și Facebook pentru afacere, iar în ianuarie 2022 am lansat și site-ul oficial, www.artscent.ro.

  • Am observat în ultimul timp tot mai mulți antreprenori care încep o afacere cu lumânări handmade, în special lumânări parfumate. Cărui fapt crezi că se datorează creșterea acestui trend? A crescut cererea pentru astfel de produse în ultimii ani?

Pandemia cred ca a schimbat mult prioritățile oamenilor și pun mai multă valoare pe timpul lor de relaxare și deconectare de cotidian, pe atmosfera cozy creată de lumânări și pe ingredientele mai calitative pe care le găsești în lumânările handmade.

Mulți oameni cred ca vor tot mai mult să susțină artizanii și micii producători din Romania, să trăiască mai conștient și să se uite mai atent la ingredientele din mâncare și din produsele pe care le folosesc în mod uzual.

De aceea, pentru lumanarile ArtScent am ales să folosesc doar ceară de soia 100% naturală și uleiuri vegetale special create pentru lumânări, certificate calitativ.

  • Pentru că piața lumânărilor parfumate handmade a devenit destul de competitivă, cum reușești să te diferențiezi de ceilalți antreprenori care aduc aceeași gamă de produse?

Ma diferențiez prin produsele mele de calitate, aromele noi pe care le aduc în portofoliu, conectarea cu comunitatea din jurul brandului ArtScent.

  • Am observat în social media comentarii nu tocmai prietenoase la adresa antreprenorilor care fac lumânări handmade cu privire la prețul ridicat al acestora, având în vedere numeroasele alternative mai puțin costisitoare. Dacă ai primi un astfel de comentariu, cum ai răspunde?

Consider ca fiecare produs are publicul lui țintă, de aceea clienții mei apreciază munca handmade, calitatea pe care o ofer prin produsele mele, prin experiența de a primi un colet de la mine.

Le-aș spune sa încerce prima dată o lumânare handmade și abia apoi sa le compare cu cele din comerț. Un artizan este mult mai transparent cu ingredientele pe care le folosește, cu calitatea lor, de aceea cred că merită să le acorde o șansă.

De ce ai nevoie pentru deschiderea unei afaceri cu lumânări parfumate

ce ai nevoie pentru a-ți deschide o afacere cu lumânări handmade
  • Fiind vorba de o afacere cu lumânări handmade, îmi pot imagina că dedici mult timp și atenție creării lumânărilor, dar suntem curioși să aflăm de cât timp mai exact este nevoie pentru a face o lumânare handmade parfumată.

Până la o rețetă finală, lumânarea trece prin multe teste și nu aș vrea sa simplific acest proces prin a spune de cât timp este nevoie pentru a face efectiv o lumanare.

Pentru fiecare recipient trebuie testat fitilul pe care îl voi folosi, fiecare aromă este testată înainte de a o lansa pe piață. Este un proces destul de costisitor și complex.

  • Pentru că mulți antreprenori din această nișă susțin că fac lumânări parfumate din pasiune, ca un hobby, aș vrea să te întreb dacă o afacere cu lumânări parfumate se poate transforma într-un job full time sau mai degrabă este unul part-time.

Cred ca totul depinde de dorința și de perseverența antreprenorului. Este greu sa ajungi sa te susții doar din afacerea cu lumânări parfumate, mai ales în primele luni/ ani. Dar nu e imposibil.

  • Să prespunem că un antreprenor care vrea să-și deschidă o afacere cu lumânări decorative te întreabă de unde poate începe această afacere. Care ar fi etapele pe care le-ai sugera să le urmeze pentru a reuși să deschidă o afacere cu lumânări handmade parfumate de succes?

Le-as spune ca primul pas este să facă câteva lumânări, sa vadă dacă le place procesul și să se gândească dacă ar putea să facă munca aceasta zilnic, pe lângă multe alte task-uri pe care trebuie sa le facă pentru a-și dezvolta o afacere.

  • Ce echipament este necesar pentru a începe o afacere cu lumânări parfumate și cât de mare este investiția inițială în ustensilele de bază?

Pentru început nu ai nevoie de echipamente foarte sofisticate. Ai nevoie de un termometru, două vase de inox, un pahar și un cântar de bucătărie. Acestea sunt suficiente pentru a putea face câteva lumânări acasă.

  • Atât timp cât ai echipamentul necesar, poți face lumânări parfumate oriunde?

Dacă vorbim de volume mici, da, poți să faci lumânări oriunde, dar dacă deja ai o mică afacere și ai un volum pe care trebuie să-l susții atunci e nevoie să ai un spațiu dedicat pentru așa ceva.

Rolul social media în succesul unei afaceri cu lumânări parfumate

  • Presupun că promovarea online este o componentă importantă în succesul unei afaceri cu lumânări handmade, așa cum se întâmplă în orice altă afacere. Pe ce rețea socială este prezent brandul tău și care crezi că este cea mai bună rețea socială pentru promovarea unei afaceri cu lumânări parfumate handmade?

Brandul ArtScent este prezent pe majoritatea platformelor de Social Media, dar cea mai mare comunitatea o am pe Instagram. Consider că este cea mai potrivită platformă pentru mine și pentru brandul ArtScent.

  • Nu am putut să nu observăm pe Instagram aprecierea oamenilor pentru lumânările tale. Cum reușești să atragi atât de mult feedback pozitiv din partea clienților tăi și să ai un engagement atât de bun cu aceștia?

Feedback-ul pozitiv este datorită calității lumânărilor mele și a calității serviciilor pe care mă străduiesc sa le ofer. În momentul în care vei primi un colet de la ArtScent vei simți că ai primit un cadou, o experiență specială și parfumată.

  • Tot de pe pagina de Instagram ArtScent am aflat și despre numeroasele colaborări pe care le-ai avut de-a lungul timpului. Cum se desfășoară o colaborare pentru ArtScent și cât de greu este ca o afacere cu lumânări parfumate handmade să obțină colaborări cu alte branduri sau influenceri?

Am avut norocul să colaborez cu firme importante de pe piața din România și sunt foarte recunoscătoare pentru aceste șanse.

Este mult de muncă pentru a obține aceste colaborări, te vei lovi des și de refuzuri, dar dacă ajungi la persoanele potrivite si brandul tău se aliniază cu brandul lor și cu valorile brandului lor atunci se poate naște o colaborare frumoasă.

  • Am văzut din ce în ce mai mult lumânări handmade la târguri de Crăciun spre exemplu. Sunt târgurile un loc bun unde poți vine lumânări parfumate handmade?

Da, sunt un loc bun pentru a stabili o prezență locală pe piață, pentru ca lumea sa interacționeze live cu produsele tale.

Prioritățile antreprenorului, factor important în profitul unei afaceri handmade

  • Îmi poți spune, cu aproximație, la ce câștig se poate aștepta un producător de lumânări decorative și în cât timp se poate vorbi de profit, nu doar de investiție?

Câștigul depinde foarte mult de prețurile pe care și le stabilesc producătorii, este greu să ofer o valoare aproximativă generală. Legat de profit, din nou depinde de prioritățile antreprenorului, de dorința de dezvoltare.

În cazul meu, încă nu am ajuns să mă gândesc la profit după doi ani de business, consider ca încă este nevoie de investiții.

  • ArtScent este cu siguranță un brand în creștere cu mare potențial. Care sunt planurile de viitor pentru ArtScent?

Planurile de viitor pentru ArtScent sunt destul de mari, ne dorim sa ajungem mult mai cunoscuți pe piața din România și să ne extindem și pe plan internațional. În plus, vrem să diversificăm și gama de produse.

  • Dacă te-ai întoarce în timp, în momentul în care ai lansat această afacere cu lumânări parfumate, ce ți-ar fi plăcut să știi înainte de a păși în acest sector al pieței handmade din România?

Cred că s-au întâmplat toate cu un motiv și nu aș schimba nimic din aventura mea până acum. Învăț din toate și mă dezvolt atât personal, cât și profesional și sunt recunoscatoare pentru că pot să fac în fiecare zi ceea ce iubesc.

Lecții de succes din povestea Iuliei Almaș

A fost o adevărată plăcere să aflăm povestea Iuliei Almaș și cum a transformat ea pasiunea pentru lumânări parfumate într-o afacere handmade cu planuri mari de viitor. Și bineînțeles că din povestea ei am putut desprinde și câteva lecții de succes pe care am dori să le transmitem mai departe celor care își doresc de asemenea să transforme pasiunea pentru handmade într-o afacere cu lumânări parfumate:

  • Diferențierea de ceilalți producători este absolut necesară într-o nișă care câștigă tot mai mulți antreprenori;
  • Deschiderea unei afaceri cu lumănări parfumate nu presupune o investiție de bani foarte mare inițial, dar vei investi foarte mult timp atât înainte de lansarea produselor, cât și după, iar investițiile de bani vor apărea ulterior pentru dezvoltarea afacerii;
  • Calitatea produselor și serviciilor tale este cea mai bună metodă de promovare care îți va aduce rezultate pe termen lung într-o afacere cu lumânări handmade.

Îți recomandăm și următoarele articole:

Cum Să Faci Bani de Acasă ca Voice Actor?

În ziua de astăzi, poți să auzi vocile actorilor în cărți audio,…
Mara Ivan - iulie 19, 2024
TopPay Cazinouri 2024

TopPay

Dacă vrei să-ți alimentezi contul de casino simplu, sigur și rapid, atunci…
Laura Paraschiv - iulie 16, 2024
Google Pay Cazinouri 2024

Google Pay

Această metodă este soluția modernă pentru plăți rapide și sigure. Dacă te-ai…
Laura Paraschiv - iulie 15, 2024

Autor