Dacă vrei să știi cum să câștigi bani ca influencer online, dar nu ai încă mulți urmăritori, în acest ghid vei afla cum să devii influencer de la 0, de la creșterea numărului de urmăritori la obținerea multor colaborări. Descoperă ce face un influencer online de succes și cât câștigă un influencer!
Descoperă în continuare:
Înainte de a vedea cât câștigă un influencer, trebuie să clarificăm ce face un influencer mai exact. În epoca în care trăim, oamenii sunt conectați non stop la rețelele de socializare pentru divertisment și informare. În acest mediu, un influencer își poate pune în valoare abilitățile.
Jobul de influencer România presupune promovarea produselor sau serviciilor unei companii în baza ta de fani cu scopul de a-i influența să devină clienți.
Influencerii pot folosi un singur canal sau mai multe canale digitale pentru crearea conținutului, fiecare canal oferindu-ți diverse metode prin care poți câștiga bani. Dacă nu te-ai decis pe ce canal vrei să fii influencer, iată câteva ghiduri care te pot ajuta să faci cea mai bună alegere pentru tine:
Rolul unui influencer este de a mări încrederea fanilor săi în produsele pe care le testează și le promovează. Dar pentru a avea acest efect asupra audienței tale, ceea ce face un influencer în primă fază este să construiască o relație între el și urmăritori și să câștige încrederea acestora prin conținutul pe care îl creează.
Ca să fii considerat un reper de informare de către companii și branduri, este nevoie să te diferențiezi de către ceilalți influencers de pe piață. Pentru a te asigura că ieși în evidență, ai în vedere câteva aspecte critice și vei afla cum să devii influencer online:
Devino influencer dacă știi că o să ajungi să ai mii de followers și să reușești să generezi și venituri. Trebuie să te asiguri de câteva elemente esențiale și cât câștigă un influencer te va surprinde în cel mai plăcut mod.
Iată aspectele de care trebuie să ții cont dacă vrei să știi cum să devii influencer:
Dacă ești persoană publică, cel mai probabil îți vei folosi numele personal pentru a fi găsit mai ușor de către cei care te cunosc. Pe de altă parte, dacă nu ești persoană publică și nu ai foarte multe cunoștințe, îți poți alege orice nume sau poreclă care simți că te reprezintă.
Dacă vrei să îți promovezi afacerea proprie, evită numele care să aibă legătură directă. Adică, dacă ai un magazin de haine, nu folosi cuvinte precum: fashion, shop, magazin, clothes, apparel, haine etc. Trebuie să demonstrezi constant publicului tău că ești la curent cu trendurile media și că nu duci lipsa de creativitate și imaginație!
Deși pentru rețeaua de socializare Facebook, poza de profil are un rol important, în cazul unui Instagram influencer, aceasta este aproape complet neglijată. Poza de profil la Instagram este foarte mică și nu reprezintă punctul cheie al profilului tău. Deci nu are sens să încarci spațiul cu prea multe elemente sau culori.
Modul în care te descrii în BIO este modul în care vei fi perceput de către ceilalți utilizatori. Dacă ai o afacere, acesta este locul în care vei vrea să vorbești despre misiunea și viziunea ta.
Spre deosebire de numele de utilizator, spațiul de BIO este special alocat pentru astfel de lucruri. Informațiile din BIO nu sunt citite decât de către cei cu adevărat interesați de tine și de contul tău.
E bine să știi de la bun început pe ce nișă vrei să te axezi. Orice temă poate fi interesantă dacă știi cum să o gestionezi. De exemplu, dacă ești pasionat de mâncare și industria alimentară, poți căuta cum să devii restaurant influencer. Deoarece tot mai mulți oameni caută recomandări de locuri noi unde să mănânce, acestea vor ține cont de experiența ta.
Dacă vrei răspunsul la cum devii influencer viral într-un timp scurt, hashtag-urile sunt răspunsul. Folosește hashtag-urile într-un mod care să ofere informații valoroase, integrându-le natural în descrierea ta.
De multe ori, arată neprofesional să folosești câte 30 de hashtag-uri ca și când singurul lucru pe care ți-l dorești e ca postarea ta să ajungă la cât mai mulți oameni, așa că nu face abuz de acestea!
O descriere bună a unei poze presupune o explicație atractivă a ce reprezintă sau insuflă imaginea respectivă. Sfatul nostru este să fii natural și succint în descrieri și să incluzi hashtag-uri adecvate, așa cum menționam mai devreme. Încearcă te ferești de citate sau descrieri care nu îți aparțin. Încearcă, pe cât de mult posibil, să fii original.
Dacă vrei să știi cum să devii influencer, trebuie să știi că orice fel de conținut video are potențial de interes atât timp cât este legat de tema contului tău de Instagram.
La fel ca în cazul conținutului video, live-urile sunt nemaipomenite atât timp cât au legătură cu tematica profilului tău. Dacă nu le-ai folosit până acum, ai putea să descoperi că sunt fix ceea ce lipsea din profilul tău!
Această funcție este foarte populară pe rețele precum Facebook sau Instagram. Astăzi, și Tiktok are un mare impact în acest sens, deci poți câștiga bani din Tiktok foarte ușor!
Cele 3 moduri de interacțiune pe Instagram sunt Like, Comment și Follow. Pentru ca postările tale să primească astfel de interacțiuni, este necesar ca tu să fii prezent și să socializezi. Trebuie să interacționezi cu ceilalți utilizatori și să îți exprimi interesul față de postările lor.
Ai mereu în vedere să întorci favorurile celor care interacționează cu postările tale. Dacă ți se dă like, oferă și tu unul. Dacă ți se lasă un comentariu, asigură-te că răspunzi. De asemenea, când cineva îți dă Follow, ar fi bine să urmărești și tu profilul respectiv pentru a-ți asigura un Follower durabil.
Este ideal să ai o postare la 6-10 ore și să nu îți stresezi audiența, însă nici să nu îi lași să uite de tine! Încearcă să păstrezi tematica aleasă inițial, dar nu deveni monoton în conținut.
Alternează fotografia cu materialele video și adoptă subiecte variate în moduri originale. Pentru un Instagram influencer, funcția de ”story” este foarte utilă, ținând cont că postările dispar după 24 de ore.
Dacă știi deja cum să devii influencer, cel mai probabil te va interesa să descoperi mai multe și despre cât câștigă un influencer. Cât câștigă influencerii depinde foarte mult de numărul de followers pe care îl au și de ce face un influencer zilnic, adică de colaborările pe care le are.
Poți câștiga destul de mult și dacă îți folosești influența din mediul online pentru a face marketing afiliat. Vezi ghidul nostru detaliat despre cum faci bani din marketing afiliat și descoperă dacă ești potrivit pentru această metodă de a câștiga bani în plus!
Această sumă nu depinde numai de rata de engagement a audienței tale, ci și de munca depusă pentru obținerea postării. Dacă este vorba de un concept complex, care a luat multe ore de muncă, atunci nu ar trebui să eziți să ceri mai mult pentru munca ta. Iar în cazul în care mai ai o echipă în spate care te-a ajutat, trebuie să ții cont și de suma pe care trebuie să le-o oferi lor.
Țara în care locuiești și limba în care îți creezi conținutul au și ele un impact asupra a cât câștigă un influencer. Să pătrunzi pe piața unui public internațional poate fi dificil dacă luăm în considerare cât de multe persoane își doresc acest lucru, dar nu este imposibil și trebuie să știi un lucru – cât câștigă influencerii internaționali nu se compară cu suma pe care o pot câștiga influencerii cunoscuți doar la nivel local sau național.
Important este să analizezi dacă îți aduce mai multe avantaje decât să fii influencer România și dacă conținutul pe care îl postezi se potrivește.
Articole recomandate:
Cu toții știm că o poză de calitate, văzută de un număr mare de utilizator, presupune și o cantitate de like-uri. Însă rata de engagement nu îți crește neapărat și numărul de followers pe Instagram.
Foarte mulți utilizatori îți vor analiza profilul înainte să îți dea un Follow. Un prim pas în a descoperi cum devii influencer este să îți privești contul în ansamblu și să obții imaginea pe care ți-o dorești. Chiar dacă ai câteva poze super wow și chiar dacă toate pozele tale au câte ceva aparte, ai în vedere să arate bine împreună.
Dacă fotografia este un domeniu care te pasionează, află și alte moduri de a face bani din fotografie!
A-ți alege o nișă sau o tematică nu înseamnă că nu poți aborda mai multe subiecte din tema respectivă. Poți vorbi despre două sau chiar trei subiecte de interes. Însă păstrează întotdeauna o tematică și câteva elemente comune: culori, tonuri, aspect, formă, dimensiuni, etc.
Uneori se poate întâmpla ca unele poze de pe contul tău de Instagram să nu se mai potrivească cu produsele sau serviciile pe care le promovezi în prezent. Nu ezita să elimini absolut toate pozele care nu mai comunică imaginea pe care dorești să o transmiți bazei tale de fani.
Cu o planificare strategică și privind tot timpul imaginea de ansamblu, îți poți transforma contul de Instagram sau altă rețea socială preferată de tine într-o veritabilă carte de vizită. Urmează ghidul nostru despre cum poți cum să devii influencer și ai toate șansele de a atrage sponsori sau branduri!
Nu ai nevoie decât de un cont, conținut de calitate, răbdare și multă perseverență pentru a descoperi ce face un influencer online de succes și nu uita, cât câștigă influencerii depind doar de munca lor, așa că fii mereu activ în online pentru urmăritorii tăi!