Ghid despre cum să devii influencer Instagram

Cum să devii influencer: sfaturi pentru Instagram influencer

5/5 - (5 votes)
Mirela - ianuarie 5, 2022

Dacă ai ajuns în punctul în care vrei să știi cum să câștigi bani ca influencer, înseamnă că ai deja un cont de Instagram, o mulțime de postări și câteva mii de followers. Știm că dacă nu ai deja o anumită notorietate sau foarte multe cunoștințe care să te susțină pe rețelele de socializare, poate părea imposibil să strângi mulți followers pe contul tău de Instagram influencer. Însă lucrurile sunt destul de simple dacă urmezi o strategie și înveți cum să te promovezi și cum să devii influencer.

În epoca în care trăim, oamenii sunt conectați non stop la rețelele de socializare pentru divertisment și informare. În acest mediu, un influencer își poate pune în valoare abilitățile. Jobul de influencer România presupune promovarea produselor sau serviciilor unei companii în baza ta de fani cu scopul de a-i influența să devină clienți.

Influencers folosesc canale digitale pentru a face promovare pe Facebook, Instagram, Tiktok, blogul personal sau Youtube. Rolul unui influencer este de a mări încrederea fanilor săi în produsele pe care le testează și le promovează.

Cum să devii influencer

Ca să fii considerat un reper de informare de către companii și branduri, este nevoie să te diferențiezi de către ceilalți influencers de pe piață. Pentru a te asigura că ieși în evidență, ai în vedere câteva aspecte critice:

  • Trebuie să fii cel puțin unul dintre micro influenceri România. Acest lucru presupune că ai un număr de cel puțin 1000 de followers pe Facebook sau Instagram. Dacă deții și un blog sau un canal de Youtube, ai cu siguranță un avantaj și poți găsi repede variante despre cum să devii influencer!
  • Trebuie să fii activ constant pe rețelele de socializare. Comunică tot timpul cu publicul tău pentru a-i păstra pe oameni antrenați și interesați de conținutul tău.
  • Încearcă să te remarci prin calitatea și relevanța conținutului pe care îl postezi. Nu-ți fie teamă să îți expui părerile și să le argumentezi. Încearcă să găsești diferențiatorul tău unic!
  • Identifică-te întotdeauna cu produsele sau serviciile pe care le promovezi. Nu poți să convingi oamenii să cumpere un produs care nu îți place sau în care tu nu crezi deoarece nu acesta este scopul în domeniul digital marketing!
Instagram influencer

Cum să câștigi bani ca influencer

Devino influencer dacă știi că o să ajungi să ai mii de followers și să reușești să generezi și venituri. Trebuie, de asemenea, să te asiguri de câteva elemente esențiale:

1. Numele

Dacă ești persoană publică, cel mai probabil îți vei folosi numele personal pentru a fi găsit mai ușor de către cei care te cunosc. Pe de altă parte, dacă nu ești persoană publică și nu ai foarte multe cunoștințe, îți poți alege orice nume sau poreclă care simți că te reprezintă.

Te sfătuim să alegi mereu o variantă de nume simplă și ușor de reținut, însă suficient de interesantă și atrăgătoare cât să stârnească curiozitate.

Dacă vrei să îți promovezi afacerea proprie, evită numele care să aibă legătură directă. Adică, dacă ai un magazin de haine, nu folosi cuvinte precum: fashion, shop, magazin, clothes, apparel, haine etc. Trebuie să demonstrezi constant publicului tău că ești la curent cu trendurile media și că nu duci lipsa de creativitate și imaginație!

2. Poza de profil

Deși pentru rețeaua de socializare Facebook, poza de profil are un rol important, în cazul unui Instagram influencer, aceasta este aproape complet neglijată. Poza de profil la Instagram este foarte mică și nu reprezintă punctul cheie al profilului tău. Deci nu are sens să încarci spațiul cu prea multe elemente sau culori.

3. Descrierea

Modul în care te descrii în BIO este modul în care vei fi perceput de către ceilalți utilizatori. Dacă ai o afacere, acesta este locul în care vei vrea să vorbești despre misiunea și viziunea ta. Spre deosebire de numele de utilizator, spațiul de BIO este special alocat pentru astfel de lucruri. Informațiile din BIO nu sunt citite decât de către cei cu adevărat interesați de tine și de contul tău.

De Reținut!
Tot în BIO poți pune și link-uri externe. De altfel, este singurul loc în care poți face acest lucru și să le menții constant, deci ai grijă cum îl folosești!

4. Nișa

E bine să știi de la bun început pe ce nișă vrei să te axezi. Orice temă poate fi interesantă dacă știi cum să o gestionezi. De exemplu, dacă ești pasionat de mâncare și industria alimentară, poți căuta cum să devii restaurant influencer. Deoarece tot mai mulți oameni caută recomandări de locuri noi unde să mănânce, acestea vor ține cont de experiența ta.

5. Hashtags

Folosește hashtag-urile într-un mod care să ofere informații valoroase, integrându-le natural în descrierea ta. De multe ori, arată neprofesional să trântești câte 30 de hashtag-uri ca și când singurul lucru pe care ți-l dorești e ca postarea ta să ajungă la cât mai mulți oameni.

6. Descrierea pozei

O descriere bună a unei poze presupune o explicație atractivă a ce reprezintă sau insuflă imaginea respectivă. Sfatul nostru este să fii natural și succint în descrieri și să incluzi hashtag-uri adecvate, așa cum menționam mai devreme. Încearcă te ferești de citate sau descrieri care nu îți aparțin. Încearcă, pe cât de mult posibil, să fii original.

7. Conținutul video

Orice fel de conținut video are potențial de interes atât timp cât este legat de tema contului tău de Instagram. Dacă, de exemplu, profilul tău este despre viața ta, atunci poți posta un video în care te distrezi la o petrecere. Însă, dacă tematica ta este una obiectivă și de obicei ai postări personale, e posibil ca audiența ta să nu fie interesată de filmulețul postat.

8. Live-urile

La fel ca în cazul conținutului video, live-urile sunt nemaipomenite atât timp cât au legătură cu tematica profilului tău. Dacă nu le-ai folosit până acum, ai putea să descoperi că sunt fix ceea ce lipsea din profilul tău! Această funcție este foarte populară pe rețele precum Facebook sau Instagram. Astăzi, și Tiktok are un mare impact în acest sens, deci poți câștiga bani din Tiktok foarte ușor!

9. Like / Comment / Follow

Cele 3 moduri de interacțiune pe Instagram sunt Like, Comment și Follow. Pentru ca postările tale să primească astfel de interacțiuni, este necesar ca tu să fii prezent și să socializezi. Trebuie să interacționezi cu ceilalți utilizatori și să îți exprimi interesul față de postările lor. Ai mereu în vedere să întorci favorurile celor care interacționează cu postările tale. Dacă ți se dă like, oferă și tu unul. Dacă ți se lasă un comentariu, asigură-te că răspunzi. De asemenea, când cineva îți dă Follow, ar fi bine să urmărești și tu profilul respectiv pentru a-ți asigura un Follower durabil.

10. Frecvența

Este ideal să ai o postare la 6-10 ore și să nu îți stresezi audiența, însă nici să nu îi lași să uite de tine! Încearcă să păstrezi tematica aleasă inițial, dar nu deveni monoton în conținut. Alternează fotografia cu materialele video și adoptă subiecte variate în moduri originale. Pentru un Instagram influencer, funcția de ”story” este foarte utilă, ținând cont că postările dispar după 24 de ore.

Cât câștigă un influencer?

Dacă știi deja cum să fii influencer, cel mai probabil te va interesa să descoperi mai multe și despre partea financiară. Cât câștigă un influencer depinde foarte mult de numărul de followers pe care îl ai. Când vine vorba de colaborările cu anumite branduri, mărimea paginilor tale de social media este importantă, dar și dacă nișa pe care te axezi se potrivește cu ceea ce caută ei.

Dacă ai peste 100.000 de followers, află că prețul unei postări începe la 60 euro și poate ajunge să depășească 1.400 euro. Această sumă nu depinde numai de rata de engagement a audienței tale, ci și de munca depusă pentru obținerea postării. Dacă este vorba de un concept complex, care a luat multe ore de muncă, atunci nu ar trebui să eziți să ceri mai mult pentru munca ta. Iar în cazul în care mai ai o echipă în spate care te-a ajutat, trebuie să ții cont și de suma pe care trebuie să le-o oferi lor.

Țara în care locuiești și limba în care îți creezi conținutul au și ele un impact asupra sumei pe care o poți câștiga. Să pătrunzi pe piața unui public internațional poate fi dificil dacă luăm în considerare cât de multe persoane își doresc acest lucru, dar nu este imposibil. Important este să analizezi dacă îți aduce mai multe avantaje decât să fii influencer România și dacă conținutul pe care îl postezi se potrivește.

Ține cont întotdeauna de următoarele Tips & Tricks:

Nu te concentra numai pe fotografie

Cu toții știm că o poză de calitate, văzută de un număr mare de utilizator, presupune și o cantitate de like-uri. Însă rata de engagement nu îți crește neapărat și numărul de followers pe Instagram.

Foarte mulți utilizatori îți vor analiza profilul înainte să îți dea un Follow. Un prim pas în a descoperi cum să fii influencer este să îți privești contul în ansamblu și să obții imaginea pe care ți-o dorești. Chiar dacă ai câteva poze super wow și chiar dacă toate pozele tale au câte ceva aparte, ai în vedere să arate bine împreună.

Dacă fotografia este un domeniu care te pasionează, află și alte moduri de a face bani din fotografie!

cum faci bani din a fi Instagram influencer

Poți să îți alegi mai multe subiecte

A-ți alege o nișă sau o tematică nu înseamnă că nu poți aborda mai multe subiecte din tema respectivă. Poți vorbi despre două sau chiar trei subiecte de interes. Însă păstrează întotdeauna o tematică și câteva elemente comune: culori, tonuri, aspect, formă, dimensiuni, etc.

Nu îți fie teamă să ștergi pozele care nu se mai potrivesc nișei tale

Uneori se poate întâmpla ca unele poze de pe contul tău de Instagram să nu se mai potrivească cu produsele sau serviciile pe care le promovezi în prezent. Nu ezita să elimini absolut toate pozele care nu mai comunică imaginea pe care dorești să o transmiți bazei tale de fani.

Avantajele de a deveni influencer România

  • Inveți mereu lucruri noi! Munca pe influencer marketing nu este mereu atât de ușoară pe cât ar putea părea, având în vedere că trebuie să fii întotdeauna la curent cu cele mai noi tendințe. Dacă ești restaurant influencer, de exemplu, trebuie să știi despre ce locuri noi ar vrea lumea să afle.
  • Ai mereu diverse instrumente care să te ajute! Influencer Marketing Hub, de exemplu, este un site util dacă vrei să afli cum să câștigi bani din Youtube sau ce hashtag-uri sunt populare pe Instagram.
  • Tot mai multe companii și branduri caută să facă colaborări pentru influncer marketing! Asta îți poate aduce beneficii materiale semnificative, iar cei care te urmăresc sunt și ei răsplătiți pentru fidelitatea cu care îți urmăresc profilul. Un cod reducere About You influencer, de exemplu, este la mare căutare deoarece tot mai multă lume invață cum să economisească bani prin vouchere. Dacă ai un profil atractiv, poți și tu să profiți de asemenea oportunități oferite de diverse site-uri cunoscute.
  • Părerea ta contează! După cum îi spune și numele, un influencer poate schimba foarte mult percepția publică legată de un anumit subiect. Deși e o responsabilitate destul de mare, faptul că poți avea o influență pozitivă îți poate face munca mult mai plăcută.

Devino influencer pe Instagram

Cu o planificare strategică și privind tot timpul imaginea de ansamblu, îți poți transforma contul de Instagram într-o veritabilă carte de vizită. Urmează ghidul nostru despre cum poți cum să câstigi bani ca influencer și ai toate șansele de a atrage sponsori sau branduri. Nu ai nevoie decât de un cont, conținut de calitate, răbdare și multă perseverență pentru a descoperi cum faci bani din Instagram!

ghid despre cum să vinzi pe olx în 2022

Cum să vinzi pe OLX mai mult în cel mai scurt timp

Cu toții am pus cel puțin o dată un anunț pe OLX…
Mirela - august 9, 2022
blank

Mozzartbet verificare cont: Cum îți verifici contul de jucător

La orice cazino relevant din industria online, verificarea KYC este un factor…
Tudor Valentin - august 9, 2022
blank

La cât ajunge salariu șofer Bla Bla Car în anul 2022

Bla Bla Car a devenit o soluție comodă pentru deplasarea persoanelor pe…
Tudor Valentin - august 9, 2022